تغذیهمامان بابا

شش‌انداز گیلانی یه غذای بدون گوشت که طعم فوق‌العاده‌ای داره

غذاهای گیلانی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است که بسیاری از ما دوست داریم طرز تهیۀ آنها را یاد بگیریم و خودمان در منزل برای خانواده درست کنیم. فوت و فن‌هایی که خانم‌های با سلیقۀ گیلانی برای پخت غذا به کار می‌برند از رموز خوشمزه شدن غذای آنهاست.

مدرسه آنلاین– پخت و پز و آشپزی در منزل خانه را گرم نگه می‌دارد و قلب خانه را زنده می‌کند. گذشته از اینکه آشپزی خودش یک هنر است و کدبانوهای هنرمند ایرانی با غذاهایی که در خانه می‌پزند نشاطی دو چندان به خانه می‌بخشند و سلامت خانواده را تضمین می‌کنند.

امروز به معرفی شش‌انداز گیلانی می‌پردازیم. برای تهیۀ این خوشت خوشمزه همراه ما باشید.

خورشت شش انداز گیلانی یه غذای گیاهی فوق العاده لذیذ است که رقابت تنگاتنگی با فسنجان دارد. اگر یکبار امتحان کنید مطمئناً در فهرست غذاهای هفتگیتان قرار می‌گیرد.

مواد لازم برای دو نفر:

بادمجان: نیم کیلو

مغز گردو: ۳۰۰ گرم

پیاز بزرگ ریز خرد شده: یک عدد

روغن سرخ کردنی: به میزان لازم

نمک فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

رب انار: نصف فنجان یا سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا پوست بادمجان را می‌گیریم و در اندازه‌های نازک برش می‌زنیم. روی بادمجان‌ها نمک می‌پاشیم و 20 دقیقه می‌گذاریم کنار تا تلخی‌اش گرفته شود. 

مرحلۀ دوم:

مغز گردو را داخل آسیاب یا هر وسیلۀ دیگر پودر می‌کنیم

مرحلۀ سوم:

روغن را داخل قابلمه می‌ریزیم و به آن پیاز ریز خردشده را اضافه می‌کنیم. پیاز را تفت می‌دهیم. سبک که شد زردچوبه و نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. رنگ ادویه که باز شد، گردوها را اضافه کرده و کمی تفت می‌دهیم.

مرحلۀ چهارم:

بعد آب سرد روی گردوها می‌ریزیم و در قابلمه را می‌گذاریم و شعله را کم می‌کنیم تا کمی بماند و گردوها به روغن بیفتد. این کار را دو سه بار تکرار می‌کنیم. بعد از اینکه گردوها حسابی به روغن افتاد، رب انار را اضافه می‌کنیم. در قابلمه را می‌گذاریم تا خورشتمان جا بیفتد.

مرحلۀ پنجم:

بادمجان‌ها را سرخ و به خورشت اضافه می‌کنیم. 20 دقیقه بعد از اضافه کردن بادمجان‌ها خورشت ما آماده است.

نکته‌های مهم

*برای شوک دادن به گردوها از آب یخ استفاده کنید، حدود دو سه لیوان آب یخ در دفعات نیاز دارید.(یکهو همۀ دو سه لیوان را به خورشت اضافه نکنید.)

*کل زمان پخت این غذا یک و نیم ساعت میباشد.

*یک ربع بعد از اضافه کردن بادمجان به خورش، شعله را خاموش کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا