تغذیهمامان بابا

دو سوته ترشی انار و لبو با رنگ و طعم بسیار عالی درست کن

ترشی یکی از مزه‌های خوشمزۀ کنار غذایی است که در کنار غذاهایی مثل لوبیاپلو و دم‌پختک و ماکارونی و آبگوشت و … خیلی مزه می‌دهد. ترشی انواعی دارد و با توجه به آب و هوا و منطقه و میوه‌های هر جا، انواع ترشی تهیه می‌شود.

مدرسه آنلاین – شهرها و روستاهای مختلف بنا به ذائقه و موادی که در دسترسشان بوده اقدام به تهیۀ ترشی می‌کرده‌اند. در این زمان که به دلیل تجهیزات حمل و نقل و نگهداری هر میوه و سبزی و محصولی در هر کجا پیدا می‌شود، همه می‌توانند هر چه می‌خواهند بخرند و طبخ و تهیه کنند.

ترشی انار و لبو از ترشی‌هایی است که مواد لازمش در دسترس است و علاوه بر اینکه به راحتی و سریع آماده می‌شود، خیلی هم خوشمزه و باب میل اهالی خانه است. رنگ طبیعی و زیبای آن هم که دیدنی است.

مواد لازم

انار متوسط: پنج عدد

لبوی متوسط: چهار عدد یا۷۰۰ گرم

شکر: دو قاشق غذاخوری

نمک: یک قاشق غذاخوری

گلپر: یک قاشق غذاخوری

سرکه: به میزان لازم

آب لبو: به میزان لازم

طرز تهیه:

مرحلۀ اول

 لبوها را با پوست به خوبی می‌شوییم و درون یک قابلمۀ مناسب می‌ریزیم.  قابلمه را تا نیمه، آب پر کرده و روی حرارت قرار می‌دهیم تا لبوها به طور کامل بپزند. پس از پخت لبوها را خرد می‌کنیم.

مرحلۀ دوم

حالا داخل یک ظرف بزرگ انار دان کرده را با لبوها و شکر، نمک و گلپر را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. سپس مواد را داخل ظرفی که می‌خواهیم ترشی را بیندازیم، می‌ریزیم. 

مرحلۀ سوم

دو سوم ظرف را سرکه می‌ریزیم و یک سومش را از آب لبویی که لبو را داخلش پختیم می‌ریزیم تا تیزی سرکه را بگیرد. درش را محکم می‌بندیم. و 24 ساعت اجازه می‌دهیم بماند.

پس از یک روز ترشی انار و لبوی خوشمزه آماده است.

نکات:

حواستان باشد که لبو زیاد پخته نشود.

این ترشی تا ده روز داخل یخچال ماندگاری دارد.

می‌توانید لبو را رنده درشت هم بزنید.

نسبت انار و لبو اختیاری است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا