تغذیهمامان بابا

این بیسکوییتهای رژیمی سالم رو به راحتی تو خونه بپز

بیسکوییت از جمله شیرینی‌جات خوشمزه‌ای است که طرفداران زیادی دارد. برخی از افراد به خاطر تردیدی و برشتگی بیسکوییت آن را به کیک ترجیح می‌دهند.

مدرسه آنلاین – بیسکوییت یک میان‌وعدۀ خوب برای عصر است و  برای مدرسۀ بچه‌ها هم خوراکی مفیدی است. بیسکوییت اگر در خانه درست شود از نظر سلامت بهتر است زیرا مواد نگهدارنده و افزودنی ندارد. شاید خیلی‌ها فکر کنند درست کردن بیسکوییت در خانه سخت است و شدنی نیست اما به راحتی می‌توان این خوراکی خوشمزه را در خانه درست کرد. 

در این میان بیسکوییت جو به دلیل داشتن جو و شیره یک بیسکوییت رژیمی و سالم به شمار می‌رود. اگر شما هم به دنبال یک شیرینی رژیمی هستید با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد جو: ۲۰۰ گرم

کره: ۱۳۰ گرم

سبوس گندم: ۵۰ گرم

پودر قند: ۵۰ گرم (قابل حذف است.)

شیرۀ انگور یا خرما: 3 قاشق غذا خوری

شیر: ۳ قاشق غذا خوری

بکینگ پودر: یک قاشق چای خوری

وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری

نمک: نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا آرد جو، سبوس، بکینگ پودر ، نمک و وانیل را با هم مخلوط و یک بار الک کنید.

مرحلۀ دوم:

کره سرد را  به قطعات حبه‌قندی خرد و به مخلوط اضافه کنید و با همزن برقی یا غذاساز خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحلۀ سوم:

سپس شیرۀ انگور و شیر را به ترتیب اضافه کنید و هم بزنید. مواد را باید در حدی بزنید که مانند خمیر وسط کاسه جمع شود. خمیر را داخل نایلون بگذارید و به مدت نیم ساعت استراحت دهید.

مرحلۀ چهارم:

بعد از گذشت نیم ساعت خمیر را باز و با چنگال روی آن را سوراخ سوراخ کنید و به شکل دلخواه برش بزنید. سپس بیسکوییت‌ها را در سینی فر که کاغذ روغنی پهن کردید بگذارید و در فر با دمای ۱۸۰ درجه به‌مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید. پس از پخت بیسکوییت‌ها را از فر خارج کنید و پس از سرد شدن در ظرف دلخواه بچینید.

نکته:

*این خمیر نیازی به ورز دادن ندارد و نباید گرمای دست را احساس کند چون بعد از پخت به روغن می‌افتد. اگر خمیر جمع نشد، با نوک انگشت کمی آن را ورز دهید. 

*اگر فر نداشتید در یک تابه دو طرفه کاغذ روغنی بیندازید و بیسکویت‌ها را روی آن بچینید و در آن را ببندید و با حرارت کم 30 دقیقه بپزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا