تغذیهمامان بابا

این دسر اناری، جون میده برای شب چله

دمدم‌های آخری که پاییز مهمان خانه‌های ماست، به رسم همیشه برایش جشن می‌گیریم و تا دمِ در همراهیش می‌کنیم. 

مدرسه آنلاین– دهه‌ها و سده‌هاست که ما ایرانیان آخرین شب پاییز یعنی شبِ«چله» یا شبِ «یلدا» را دور هم جمع می‌شویم. شبی که طولانی‌ترین شب سال است برای ما حکم یک عید زیبا را دارد که کنار عزیزانمان می‌نشینیم و گل‌ می‌گوییم و گل ‌می‌شنویم. شب چله برای همۀ ما ایرانیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این شب به رسم پیشینیان و آیین ایرانی به منزل بزرگ‌ترها می‌رویم و کنار سفرۀ یلدایی که با هندوانه و انار رنگین شده آخرین شب پاییز را به نیکی سپری می‌کنیم. 

برخی بانوهای هنرمند و خوش‌سلیقه خودشان با هنرمندی میوه‌ها و آجیل و دسر و شیرینی‌های یلدایی را به زیبایی درست می‌کنند و در سفره می‌چینند. درست کردن دسرهای یلدایی علاوه بر اینکه بساط شب چلّه را زیبا می‌کند، لذت‌بخش هم هست. 

امروز آموزش دسر انار را برای شب چلّه در نظر گرفته‌ایم. این دسر به راحتی و سرعت درست می‌شود. مواد لازم را تهیه کنید و طبق متن زیر آن را تهیه کنید.

مواد لازم:

ژلۀ انار: یک بسته

آب جوش: یک لیوان

بستنی وانیلی: دو اسکوپ

بیسکوییت پتی‌بور: یک بسته

طرز تهیه:

ژله را با آب جوش حل می‌کنیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا کاملاً حل و براق شود. بعد آن را در مخلوط‌کن می‌ریزیم و دو تا اسکوپ بستنی هم اضافه می‌کنیم و با هم مخلوط می‌کنیم. بعد بیسکوییت را خرد می‌کنیم و به مخلوط اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم تا مواد کاملاً یکدست شود. دسر را داخل لیوان‌های کوچک و یا قالب دلخواه می‌ریزیم و یک ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم تا کاملاً خودش را بگیرد. 

حالا آن را از یخچال درآورید و با پودر بیسکوییت و انار تزیین کنید. 

نوش جان!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا