تغذیهمامان بابا

با این سوپ پاییزی خوشمزه و فوری، سرماخوردگی رو دک کنید

سوپ یک غذای آسان و خوشمزه است. این غذا یک وعدۀ سبک و مقوی به شمار می‌رود که همیشه به ویژه برای شام و یا هنگام سرماخوردگی مناسب است.

مدرسه آنلاین– سوپ‌ها تنوع زیادی دارد و فقط خلاصه به مرغ، برنج و چیزهایی از این دست نمی‌شود.

امروز می‌خواهیم یک سوپ خوشمزۀ پاییزی به نام سوپ هویج را با هم یاد بگیریم که خیلی فوری هم تهیه می‌شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و برای پیشگیری از سرماخوردگی مناسب است.

مواد لازم:

هویج: ۵۰۰ گرم

پیاز: یک عدد درشت

آرد سفید: یک قاشق غذاخوری

کره: دو قاشق غذاخوری

آب مرغ: پنج پیمانه (اختیاری است.)

نعنا: سه شاخه

جعفری: دو قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

زنجبیل: مقداری

طرز تهیه:

ابتدا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می‌کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می‌کنیم. پیاز را به خوبی تفت می‌دهیم تا سبک و شیشه‌ای شود، سپس زنجبیل را درون قابلمه می‌ریزیم و آن را نیز چند دقیقه تفت می‌دهیم تا عطرش خارج شود.

حالا هویج‌ها را پوست می‌گیریم و می‌شوییم، سپس به صورت نگینی خرد می‌کنیم و به همراه کمی زردچوبه به قابلمه اضافه می‌کنیم. در ادامه هویج را نیز به مدت یک دقیقه تفت می‌دهیم. سپس آرد را اضافه می‌کنیم و دو دقیقه هم آرد را تفت می‌دهیم تا طعم خامی‌اش گرفته شود.

حالا سبزیجات را اضافه کرده و نصف لیوان آب جوش یا آب مرغ را اضافه کنید و اجازه دهید هویج‌ها نرم شود.

این ترکیبات را با گوشت‌کوب برقی بکوبید تا نرم شود. سپس نصف فنجان آب به آن اضافه کنید. نمک و فلفل اضافه کنید و کمی دیگر حرارت دهید. سوپ شما آماده است. می‌توانید با جعفری آن را تزیین کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا