چند رسانه ای

مدرسه ای دورافتاده با یک کلاس در دل چهارمحال و بختیاری+ عکس

از آنجا که بسیاری از روستاها خالی از سکنه شده و غالباً میانسالان و مسن‌ترها در آن زندگی می‌کنند، بالطبع کودکان و نوجوانان و در مجموع دانش‌آموزان کمی هم دارد.

مدرسه آنلاین – در بسیاری از روستاها و حتی برخی شهرستان‌های کوچک جوانان به پایتخت و یا شهرهای بزرگ‌تر مهاجرت کرده‌اند و تعداد کمی از اهالی باقی مانده‌اند. به دنبال این اتفاق دانش‌آموزان کمی هم در این روستاها و شهرستان‌ها زندگی می‌کنند و از این رو کلاس‌ها گاهی تک نفره و گاهی چند نفره برگزار می‌شود.

گذشته از کم بودن تعداد دانش‌آموزان و تک کلاس بودن مدارس، متأسفانه این مدارس از امکانات اولیه محروم است. نمونه‌اش مدرسه‌ای در چهارمحال و بختیاری است که تنها یک کلاس و پنج دانش‌آموز دارد و از امکانات یک مدرسه محروم است. 

مدرسۀ تک کلاسۀ «حره دان» در بخش بازفت چهارمحال و بختیاری، پنج دانش‌آموز در پایه‌های تحصیلی مختلف دارد. «پیمان بارانی» مدیر-آموزگار این مدرسه هر روز از عرض رودخانه بازفت عبور می‌کند تا چراغ درس و تحصیل برای «نیایش»، «آوا»، «آریا»، «آیناز» و «یاسین» روشن بماند. در چهارمحال و بختیاری ۱۳۵ مدرسه زیر ۱۰ دانش آموز وجود دارد که سعی شده هر منطقه معلم بومی داشته باشد.

عکس‌ها از کمبود امکانات اما شادی و صفای بچه‌ها و عشق معلم به  مدرسه و دانش‌آموزان حکایت دارد.

 

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. اگر سایر کلاسها ه در مدارس دیگه جمعیت نصف الان را داشت بازده آموزشی دو برابر بود

  2. قابل توجهه فوتبالییستا با وارد کردن ماشین های میلیاردی نمیدونم بخندم یا گریه کنم کل مدارس این روستاها با ارزش یک ماشین براشون برابری میکنه تو را امام زمان عج به جون خودتان به داد این بچه ها برسید

  3. بازم خدارو شکر یک کلاس دارن .بجاش سرمایه کشور حفظ میشه و باهاش یک مدرسه نمونه ساختیم در عراق و با تجهیزات کامل. بچه های ایران نیازی ندارند و همه در خانواده‌های ثروتمند زندگی میکنند و خوشحال میشن عراقی ها کلاسهای شیک و بزرگ دارن.

  4. خداقوت آقا معلم
    انقدر عکس کلاس درسی برایم زیبا بود ک اشک در چشمانم حلقه زد
    کاش من هم در این مدرسه ی ساده درس خوانده بودم در دل کوهستان و طبیعت

  5. مدارسی هم در همین استان داریم که با وجود مدیران مدارس نالایق و البته اداره اپ نا کارآمد و بیخیال در مناطق علیرغم وجود معلمان باسواد و امکانات کافی به مدارسی فقیر و بیمار تبدیل می‌شوند.

  6. واقعا متاسفم برای کشورم برای ایران برای مردماش شما به جای خوردن خاویار افتخار کردن به خودتون بیاد برای این طفل معصوم ها یک مدرسه درست کنید یه ادم پول دار پیدا نمیشه یه مدرسه درست کنه واقعا متاسفم الهی خاویار نره از گلوتون پایین یه خیریه پیدا نمیشه شما این همه به بچه های فلسطین گریه میکنید به جاش باید به حال کشورخودمون و بچه های کشور خودمون گریه کنیم

  7. جوانی جمعیت حتما می یارم بچه با این وضیعت اول شما مشکل مملکت رو حل کن بعد به فکر جوانی جمعیت باش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا