تغذیهمامان بابا

این شیرینیهای خوشمزه رو به آسونی و بدون فر بپز

پخت شیرینی در منزل علاوه بر اینکه هنر و سلیقۀ کدبانوها را نشان می‌دهد، از نظر هزینه نیز به‌صرفه است.

مدرسه آنلاین– پخت شیرینی‌های خانگی به نوعی سرگرمی و تفریح محسوب می‌شود و لذت‌بخش است. عطر شیرینی که در منزل می‌پیچد با خودش سرزندگی می‌آورد. شیرینی‌های خانگی به همان خوشمزگی شیرینی‌های قنادی است با این تفاوت که ظاهرش را خودتان با سلیقه و هنر خودتان می‌توانید طراحی کنید.

امروز طرز تهیۀ یک شیرینی خوشمزۀ بدون فر را برای آموزش در نظر گرفته‌ایم. به راحتی و با چند قلم مواد می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم:

آرد:  ۳۰۰ گرم
آرد نخودچی: ۵۰ گرم
کره: ۱۲۵ گرم
روغن جامد: ۱۰۰ گرم
پودر قند: ۱۰۰ گرم
زردۀ تخم‌مرغ: دو عدد
پودر هل: ½ قاشق چایخوری

مارمالاد: مقداری برای پر کردن شیرینی‌ها

طرز تهیه:

کرۀ به دمای محیط رسیده، روغن جامد و پودر قند را کمی با لیسک مخلوط می‌کنیم. سپس با همزن برقی آنقدر می‌زنیم تا کرم رنگ شود. حالا زردۀ تخم‌مرغ و وانیل را به مواد اضافه می‌کنیم. مجدداً دو سه دقیقه با همزن مواد را می‌زنیم. 

حالا آرد نخودچی را روی مواد الک می‌کنیم و با لیسک هم می‌زنیم تا مواد یکدست شود. سپس آرد، نمک و هل را اضافه می‌کنیم. دقت کنید که آرد را طی سه نوبت اضافه می‌کنیم و با لیسک هم می‌زنیم. آرد باید به حدی باشد که خمیر به لیسک نچسبد و نرم و لطیف شود. 

حالا به اندازۀ یک گردو از مواد بر می‌داریم و با کف دست آن را گلوله‌ای می‌کنیم و وسطش را یک گودی کوچک ایجاد می‌کنیم. (برای گودی با پشت خودکار هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم.)

شعله‌پحش‌کن و تابه را یک ربع روی حرارت متوسط بگذارید تا داغ شود. بعد شیرینی‌ها را داخل تابه می‌چینیم. در تابه را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم یک ربع روی اجاق بپزد. وقتی زیر شیرینی‌ها طلایی‌رنگ شد یعنی آماده است. شیرینی‎‌ها را در ظرف دلخواه می‌چینیم و داخل آن را با مارمالا پر می‌کنیم.

نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا