شعر و داستانکتابخانه

ادبیات کودک؛ روز بدشانسی گوردون و خانه ارواح

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «روز بدشانسی گوردون و خانه ارواح» اثر لورا وید مایکل وید در حوزۀ داستان کودک منتشر شده است. این کتاب را مریم مفتاحی ترجمه کرده و نشر آفرینگان در 158 صفحه منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: «به ندرت پیش می‌آید خانم هاگزبریت، معلممان، به خاطر بیماری مدرسه نیاید. دلیلش این نیست که مریض نمی‌شود؛ بلکه این است که مدیرمان نمی‌تواند معلم کمکی‌ای پیدا کند که مایل باشد به کلاس ما درس بدهد. معلم‌های کمکی همیشه می‌پرسند: «همان کلاس گوردون است؟ نه ممنونم. آن روز وقت ندارم.» بعد هم تقّی گوشی را می‌گذارند. ظاهرآ هیچ مبلغی هم آن‌ها را وسوسه نمی‌کند تا به کلاس ما بیایند. برای همین، صبح روز دوشنبه وقتی دیدیم مدیر با مرد مسن و نچسبی وارد کلاس شده، همه حسابی تعجب کردیم. مدیر او را آقای بروکز معرفی کرد و گفت معلم بازنشسته است و از شهر آمده. آقای بروکز معلم باتجربه‌ای بود و به مدیرمان اطمینان‌خاطر داد که از پس همه‌چیز برمی‌آید. طبیعتآ برای گوردون موقعیتی فراهم شد تا عرض‌اندامی بکند.»

کتاب «روز بدشانسی گوردون و خانه ارواح» را می توانید از فیدیبو تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا