خبر ویژه

آقای وزیر دو هفته از آغاز سال تحصیلی میگذرد، کمبود معلم در مدارس حل نمیشود؟

با وجود این که دو هفته از آغاز سال تحصیلی جدید می گذرد، اما هم چنان بسیاری از مدارس در شهر تهران معلم ندارند و این موضوع باعث نگرانی بسیاری از خانواده شده است.

مدرسه آنلاین – با وجود این که آموزش و پروش آزمون های استخدام برگزار کرده است و البته تعداد داوطلبان هم بسیار زیاد بوده، اما متاسفانه هنور بسیاری از مدارس معلم ندارند تا جایی که مرکز پژوهش‌های مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس اعلام کرده است که در تهران، چهار هزار کمبود معلم وجود دارد که این مسئله عملاً موجب تعطیلی مدارس شده است.

پیام های والدین

با ورود به دومین هفته مهر، خانواده‌ها در شهر تهران از کلاس‌های درس بدون معلم در مناطق مختلف و مدارس مختلف خبر می‌دهند. برخی از پیام های والدین در خصوص کمبود معلم در مدارس در ادامه می آید:

📞 پسرم کلاس سومی هست،
مدرسه ——————————–
متاسفانه با شروع سال تحصیلی…
غافل گیر شدن و بسیاری از مدارس معلم ندارند
زنگ زدیم آموزش پرورش منطقه ۴ میگه فقط شما نیستید ۱۸۰ کلاس معلم ندارند فقط تو یه منطقه

📞 سلام خسته نباشید خواستم اطلاع رسانی کنید لطفا شاید به گوش مسئولین برسه الان ۱۰روزه از مهر میگذره ودانش آموزان ما که دوم دبستان هستن معلم ندارن به آموزش و پرورش هم گفتیم ولی جواب قانع کننده ای نشنیدیم
منطقه ۱۵
خیابان خاوران

📞 سلام خسته نباشید بچه منم که کلاس اوله معلم نداشتن الان یک معلم بازنشسته رو آوردن که آدم حس میکنه به زور اومدن یکسره سر بچه کلاس اولی داد میزنه !
بچه هارو زده کرده هر روز با گریه میفرستیشون کلاس ،
لطفا معلم جدید استخدام کنید به زور معلمان قدیم رو نکشونید که بچه هارو اول سالی از مدرسه زده نکنن اونم سال اول،با مادرا جمع شدیم به مدیر مدرسه ام گفتیم اما گفتن تجربه ‌کاریشون خوبه به نظر من بچه های الان همه زرنگن همه چیزو بلدن درسی مهم اخلاقه تو مدرسه برا معلم بعد تجربه کاری
منطقه ۳

مدارس معلم ندارند

وزیر آموزش و پرورش : تا نیمه مهر ماه مشکل حل خواهد شد

بر اساس تسنیم مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس درباره کمبود معلم، تصریح کرده است که در تهران بیش از 4 هزار کمبود معلم وجود دارد که این مسئله عملاً موجب تعطیلی مدارس یا افت شدید کیفیت آموزشی خواهد شد.

محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با تذکر نسبت به کلاس‌های درس بدون معلم در صحن علنی مجلس در روز یکشنبه 9 مهر ماه گفت: مهرماه و آغاز سال تحصیلی را شاهد هستیم اما بیش از 23 هزار کلاس درس در کشور فاقد معلم است.

رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش نیز با تأیید مشکل کلاس‌های درس بدون معلم و با قول اینکه تا نیمه مهر ماه مشکل حل خواهد شد، گفته است: متأسفانه چون تمام ظرفیت آزمون استخدامی کامل نشد، تعدادی از کلاس‌های درس بدون معلم مانده است البته آمار دقیق در دست نیست و تعداد خیلی کم و به میزان ظرفیت باقی‌مانده آزمون استخدامی است، این موضوع طبیعی است، در سال‌های گذشته هم چنین وضعیتی داشتیم، امیدوارم آزمون استخدامی سال آینده امسال برگزار شود تا این مشکلات را نداشته باشیم.

حال با تمام این توضیحات باید منتظر ماند تا ببینیم دانش آموزان کی قرار است سر کلاسی بنشینند که «معلم» دارد. امیدواریم که این انتظار طولانی نشود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. آقای وزیر افغانی ها را در شیفت سوم به مدرسه بفرستید تابدون هیچ هزینه و بودجه ای امکان آموزش با کیفیت برای دانش آموزان ایرانی فراهم شود و خانواده ها از نگرانی بیرون بیایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا