خبر ویژه

کشف بزرگ؛ اکثر برگزیدگان کنکور از مدارس دولتی هستند!

در شرایطی که در سال های اخیر بسیاری از آمار و ارقام و بررسی ها نشان می دهد که شانس قبولی دانش آموزانی که در مدارس غیر انتفاعی درس می خوانند در کنکور بالاتر است، حالا معاون متوسطه آموزش و پرورش مثلاً خواسته است با آماری جدید این آمار و ارقام را به چالش بکشد.

مدرسه آنلاین- محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و رئیس ستاد پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در برنامه فرامتن شبکه افق ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: در ایام کرونا، ۲۵ ماه آموزش غیرحضوری را داشتیم و طبیعتا آموزش غیرحضوری جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود.

وی ادامه داد: بررسی‌هایی که انجام دادیم، حاکی از این بود که دانش‌آموزان در یادگیری‌های‌شان دچار اخلال شده و ضرورت دارد که برنامه ویژه‌ای برای جبران افت یادگیری و نارسایی‌هایی که در یادگیری دانش‌آموزان ایجاد شده بود، داشته باشیم.

کاظمی با بیان اینکه افت میانگین یادگیری نمرات دانش‌آموزان حاکی از این موضوع بود، گفت: پژوهش‌هایی که چه در داخل و چه در خارج از کشور هم انجام شده بود خبر از افت یادگیری دانش‌آموزان می‌داد.

وی با اشاره به آغاز آموزش حضوری دانش‌آموزان از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱، بیان کرد: نگاهمان این بود که بتوانیم بخشی از افت یادگیری را جبران کنیم و تا پایان اردیبهشت در این خصوص برنامه زمان‌بندی ویژه‌ای گذاشتیم.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به درصد بالای قبولی های مدارس دولتی در کنکور گفت: متأسفانه به‌گونه‌ای جا انداخته شد که نتایج کنکور سراسری و برگزیدگان و آمار را به مدارس غیردولتی نسبت ندهند؛ در حالی که ۷۷.۵ درصد از برگزیدگان کنکور در مدارس دولتی درس می‌خوانند.

رئیس ستاد پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ادامه داد: مدارس سمپاد جزو مدارس دولتی هستند و پولی نیست بلکه دانش‌آموزان حق ثبت پرداخت می‌کنند و مبلغ آن در مقابل شهریه مدارس غیردولتی ناچیز است.

کاظمی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار است ۶۰ درصد سوابق تحصیلی تا چهار سال آینده در کنکور ۱۴۰۵ از سوابق تحصیلی باشد ولی تأثیر سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۲ فقط برای پایه دوازدهم با تأثیر ۴۰ درصدی هست.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این اطمینان را همه همکارانم در وزارت آموزش و پرورش و مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش می‌دهیم که امتحانات با سلامت برگزار می‌شود. یادمان نرود که همین مدارس هستند که کنکور را در سلامت برگزار می‌کنند.

البته نکته ای که شاید آقای کاظمی در رابطه با انتقادها چندان به آن توجه نمی کند این است که نقد کارشناسان بیشتر متوجه صندلی های برتر کنکور است، چرا که طبیعتاً به واسطه درصد بالای مدارس دولتی و آمار بالای دانشگاه های درجه دو و سه درصد بالای برگزیدگان کنکوری از مدارس دولتی چندان عجیب نیست!

نوشته های مشابه

‫36 دیدگاه ها

  1. هر چي پول بدي همونقد آش ميخوري. وقتي دغدغه معلم معاشش باشه، خوب معلومه جايي كه پول بدن بهتر كار ميكنه

    1. درست میگه من تیزهوشان میخونم و پولی پرداخت نمیکنم مدارس تیزهوشان دولتی هستند و چون امتحان ورودی دارند و دانش آموزان درسخوان را پذیرش میکنند آمار قبولی کنکور بالایی دارند

      1. من تیزهوشان علامه حلی ۲ تهران میخونم ، برای سال دوازدهم ۱۸ میلیون تومان سال یازدهم ۱۲ میلیون تومان و سال دهم ۸ میلیون تومان و برای المپیاد ۸ میلیون تومان به ازای هر سال دهم و یازدهم گرفتن ، کجاست که پول نمیگیره

      2. اره مشخصه هر سال خیلیا با پول تیزهوشان قبول میشن

        صد در صد دولتیه
        حق با شماست آقای تبعیض 🤭🤭

  2. چرا الکی میگید 40 نفر برتر کنکور امسال فقط یک نفر اون هم از مدرسه ی نیمه دولتی بوده. 39 نفر بقیه همه غیر دولتی(سمپاد و…) بودند. اصلا دولتی نداشتیم

  3. خسته نباشید با این سیستم پذیرش دانشجو!!!!. بنده خودم کادر درمان هستم و 28 سال است بدون رانت و سهمیه شب و روز در نقاط محروم خدمت کرده ام. خدا کند دولت مردمی آقای رییسی بساط مافیای کنکور را جمع کند و بیش از این سلامتی مردم را هزینه دکتر شدن افراد بیسواد نکند.اگر طرف سهمیه دارد 20 برابر درآمد یک دکتر یا مهندس یا قاضی حقوق به ایشان پول بدهید تا فقط پول مملکت هزینه شود و کشور از افراد با هوش و با سواد محروم نشود.این سهمیه بندی ها به نام خانواده شهدا و جانبازان است ولی در عمل به کام مافیای کنکور و رانت خوران است.

    1. بله دقیقا
      خانواده شهدا خیلی محترم اند ولی با دادن سهمیه برای کنکورشان مخالفم چون برخی ها بدون سواد و دانش کافی و لازم فقط با صرف سهمیه قبول میشن. فردا و پس فردا مردم زیر تیغ این پزشکان و.. میرن تو رو خدا به مردم رحم کنید.

  4. این مدیران درادارات که هستند بعضی مواقع حرف های شاذ زیاد می زنند خودشون هم ازحرف ها خودشان می خندند جدی نگیرید

  5. خب اگه بخوای تیزهوشان قبول بشی باید کتاب بخری و شهریه بپردازی اینا رو در نظر نمی گیرین؟

    1. مسولان نیمه پر لیوان همیشه میبینن(: نمیدونن خود این آزمون تیزهوشان هزاران هزینه میخواد تا بهش برسی و تو این مدارس مثلا دولتی درس بخونی

  6. گفته شد که مدارس سمپاد شهریه نمی گیرند. بنده دخترم سمپادیه و 16 میلیون تومان گرفته اند. بجز هزینه های مختلف دیگه مانند سرویس که به اندازه همین مبلغ میشه و هزینه های کتاب و لوازم التحریر و جزوات و …. که جمع بزنی از مدارس غیر انتفاعی بیشتر میشه. سر خودتون رو کلاه می گذارید یا مردم رو؟

    1. خوش به حالتان من۳ میلیون هزینه کتاب کمک درسی دخترم میشه ندارم.دختر منم به خدا تیز هوشه. تست هوش روانشناس گرفت گفت هوشش بالاست. ولی ندارم خرجش کنم. خدایا از این همه نابرابری

  7. مطابق قانون اساسی تحصیل تا مرحله دانشگاه رایگانه، الان منت سر مردم میذارین، توی هر شهری 4تا مدرسه سمپاد درست کردین تازه اونجا هم پول می گیرین، بعد میگین اینها دولتی هستن و قبولی کنکور از مدارس دولتیه، اون هزارتا مدرسه دولتی دیگه چی؟ اونها هم رتبه کنکور دارن؟

  8. به‌گونه‌ای جا انداخته شد که نتایج کنکور سراسری و برگزیدگان و آمار را به مدارس غیردولتی نسبت ندهند؛ در حالی که ۷۷.۵ درصد از برگزیدگان کنکور در دانشگاه‌های دولتی درس می‌خوانند.

  9. دوستان منظورشون از این درصد کل دانش اموزان نیست که در مقاله گفته درجه دو و سه هم هست بلکه ۴۰ نفریعنی زیر ۱۰ ریاضی و تجربی و انسانی و زیر ۵ هنر و زبان. البته این گه آمار ایشون به صورت فجیحانه ای غلط انداز هست شکی نیست چون ۲.۵ درصد دولتی بودن و ۷۲.۵ درصد سمپاد و اگر دقت کنید قبولی سمپاد خیلی خیلی از رتبه تگ رقمی شدن آسون تره به قولی انتظار میره تمام رتبه های تک رقمی سمپادی باشن چون خیلی بعیده که جزو ۳۰۰ نفر اول شهر خودتون نشید بعد بیاید و تک رقمی کشور شید . و همینه که ضعف عملکرد مدارش سمپاد (که ایشون به ق‌ولی دولتی گفتن) رو نشون میده و اگر بخواید منطقی نگاه کنید همشون با این حساب باید دولتی باشند ولی ضعف عملکرد در همین مدارس باعث این اتفاق شده. مثل اینه که تموم هلو های رسیده و خوب رو از تموم کشور جمع کنی و بدی به فروشنده و بعد تازه بگی ببینید همه مشتری ها هلوهایی که من دادم به فروشنده رو میخرن درواقع شما کاری نکردی و بعید اینه که آمار فروشت کم باشه مه این که زیاد باشه.ایشونهم دانش آموزای برترو جمع کردن بعد پز میده کهدولتی(درواقع همون سمپاد که بیش ترین درصدو داشته) قبول شدن .اصلا در کل این ۴۰ نفر یک نفر واقعا دولتی بوده یعنی ۲.۵ درصد . واقعا یه ذره باید خجالت کشید با این نالدالتی آموزشی. بگذریم که برای مدارس سمپاد هم باید پول بدیم. حالا اسمشو بذارن شهریه یا حق ثبت(اصلا معنیشم مشخص نیست)

    1. ترستگار رحمانی رتبه 1 کنکور 88 مدرسه تیزهوشان بود؟نبود و بعید نیست که یکی از مدرسه دولتی هم رتبه یک بشه. یا یال 98 ایزدمهر احمدی نژاد هم مدرسه تیزهوشان نبود ،اول تحقیق کن بعد حرف بزن.

  10. انصاف بدید
    چرا یک بچه با هوش کم باید کنار یک بچه باهوش بشینه
    اینکار باعث میشه بچه باهوش از درس زده بشه
    هوش کم خم ناامید
    مدارس نمونه مردمی قدیم کارشون همین بود مه جمع شدالان شده غیر انتفاعی و دولتی
    سمپاد هم که از قبل بود
    خوب الان یعنی اینکه یک بچه هوش زیاد تر داره و‌رفته سمپاد بده؟اونکه پول داده بچه خنگش به زور بره سمپاد نوش جون مدیرانش از خنگ باید چاپید پول ژن خنگی بچه شو میده
    واقعا انتظار دارید از مدارس پر از افتغنه جنوب سهر تهران رتبه یک دربیاد یا از ورامین بیخبال

  11. می خوان توی کنکور تاثیر معدل رو قطعی کنند در حالی که به گفته خود وزیر آموزش پرورش پنجاه هزار دانش آموز با معدل ۲۰ وجود دارن !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا