خبر ویژه

اومیکرون در کمین کودکان؛ مدارس غیرحضوری شد

کرونا بار دیگر در کشور اوج گرفت. اما در پیک ششم میزان ابتلای کودکان به اومیکرون بیشتر شده است. کودکان هنوز واکسینه نشدند. از آغاز واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ سال تنها یک هفته می‌گذرد. در همین حال دانش‌آموزان باید در مدارس حضور داشته باشند.

مدرسه آنلاین- روز گذشته نیز  محسن منصوری، استاندار تهران از افزایش ۶۱ درصدی بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته در سطح استان تهران خبر داد. او همچنین گفت: «به مدت یک هفته مدارس ابتدایی استان را به صورت غیرحضوری برگزار می‌کنیم.»

منصوری افزود: در حال حاضر مدیریت این بیماری در استان و شهر تهران تحت کنترل است و تصمیم تعطیلی یک هفته ای مهد های کودک و غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی به منظور اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه در کنترل و مدیریت این بیماری اتخاذ شد.

استاندار تهران ادامه داد: بر این مبنا تمامی مدارس مقطع ابتدایی در استان تهران از روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری فعالیت می کنند.

استاندارتهران ادامه داد :همچنین تمامی مهدهای کودک در استان تهران نیز در بازه زمانی یک هفته‌ای و از تاریخ ۱۳ بهمن تعطیل خواهند بود.

ابتلا به اومیکرون در کودکان بیشتر است؟

شیوع اومیکرون با دلتا یک تفاوت دارد و آن میزان ابتلای کودکان به اومیکرون است. مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در این مورد به رسانه ها می‌گوید: «اومیکرون نسبت به سویه دلتا، کودکان، نوجوانان و جوانان را بیشتر مبتلا می‌کند. البته به این معنا نیست که تنها این گروه‌ها در خطر هستند بلکه همه گروه‌های سنی در معرض خطر ابتلا به اومیکرون هستند.»

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه می‌دهد: «میزان بیماری کرونا در مراکز درمانی سرپایی فوق‌العاده زیاد شده است. میزان بستری کرونایی هم رو به افزایش است اما هنوز تخت‌های آی سی یو هنوز مانند سویه دلتا درگیر نشدند.»

او درباره راهکار وضعیت فعلی که میزان ابتلای کودکان به اومیکرون بالا رفته، می‌گوید: «راهکار اول واکسیناسیون کودکان است. همچنین در کنار واکسیناسیون باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد و آن را جدی گرفت.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا