بهداشت و درمانمامان بابا

پنج دمنوشی که چربی سوز شکم و پهلو است

چاقی یکی از مشکلاتی است که اغلب ما گرفتار آن هستیم و با رژیم‌های سخت و پرهیز از خوردن خوراکی‌های خوشمزه سعی می‌کنیم لاغر شویم و یا چاق نشویم.

مدرسه آنلاین – در چاقی از همه چیز بدتر، چاقی شکم و پهلو است که ترکیب بدن را به هم می‌زند و باعث می‌شود خوش‌اندامی ما از بین برود. چاقی شکم و پهلو در خرید لباس و اندازه شدن آن نیز مشکل ایجاد می‌کند. بنابراین اکثر ما اول از همه به دنبال آب کردن چربی‌های شکم و پهلو هستیم.

بعضی از دمنوش‌ها سوخت‌ساز بدن را بالا می‌برد و بدن از این طریق می‌تواند کاهش وزن داشته باشد. اما هیچ دمنوشی نمی‌تواند به تنهایی شما را به وزن ایده‌آل برساند و باید در کنار دمنوش از ورزش و رژیم غذایی هم کمک بگیرید. 

اگر لاغری شکم و پهلو یکی از دغدغه‌های اصلی شماست، می‌توانید از دمنوش‌های لاغری در مسیر کاهش وزن خود استفاده کنید و البته رژیم غذایی مناسب و ورزش را فراموش نکنید.

در ادامه پنج دمنوش برای لاغری شکم و پهلو را معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای کاهش وزن کمک بگیرید.

۱. چای نعناع فلفلی

 این دمنوش به کاهش وزن، کاهش سوزش سر دل، بهبود رنگ پوست، بهبود خواب و افزایش احساس سیری کمک می‌کند.

علاوه بر این، چای نعناع تقریباً هیچ عارضه‌ای ندارد، بنابراین می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را بنوشید. چای نعناع فلفلی یک دمنوش چربی سوز قوی شکم و پهلو است.

2. دمنوش زنجبیل

زنجبیل یکی از گیاهانی است که طبع گرم دارد و به همین دلیل سوخت‌وساز شما را افزایش می‌دهد. می‌توانید زنجبیل را به قطعات کوچک خرد کنید و پس از خشک کردن آن‌، تنها تکه‌ای را در چای خود بیاندازید. بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری زنجبیل، زمانی است که اشتهای شما افزایش پیدا کرده و می‌خواهید از آن جلوگیری کنید.

3. دمنوش دارچین

دارچین نیز همانند زنجبیل طبع گرمی دارد؛ اما این تنها خاصیت آن نیست. یکی از خواص دمنوش لاغری دارچین که آن را از بسیاری از انواع دمنوش لاغری متمایز می‌کند، خاصیتی است که در کنترل قند خون دارد. دارچین قند خون را به حالت تعادل درمی‌آورد؛ درنتیجه کاهش و افزایش ناگهانی قند خون در فرد رخ نداده و سبب می‌شود میل کاذب به خوردن غذا در او کاهش پیدا کند. نه تنها می‌توانید این دمنوش لاغری شکم و پهلو خانگی را با آب جوش، چوب دارچین و کمی پودر دارچین تهیه کنید؛ بلکه می‌توانید با اضافه کردن چوب دارچین به چای خود از خواص آن بهره‌مند شوید.

4. دمنوش چای سبز

چای سبز خاصیت چربی سوزی بالایی دارد و برای از بین بردن چربی شکم و پهلو بسیار مناسب است. برای استفاده از تأثیر این دمنوش روی کاهش وزن، باید روزانه در حدود شش فنجان از آن نوشیده شود. البته می‌توان با اضافه کردن زنجبیل به آن و تهیه دمنوش لاغری چای سبز و زنجبیل، تأثیر آن به عنوان یک دمنوش چربی سوز را افزایش داد.

5. چای سفید

چای سفید در میان انواع دیگر چای متمایز است؛ چون فرآوری کمتری دارد و زمانی که گیاه چای هنوز جوان است برداشت می‌شود. این چای طعمی متمایز با سایر انواع چای دارد. طعم آن لطیف،کمی شیرین است.

فواید چای سفید به‌خوبی مورد بررسی قرار گرفته است و در برخی از مطالعات آزمایشگاهی اثراتی مثل بهبود سلامت دهان تا کشتن سلول‌های سرطانی نشان داده است. طالعات نشان می‌دهد که چای سفید سرشار از کاتچین است که ممکن است به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، یک مطالعه حیوانی هم نشان داد که عصاره‌ی چای سفید می‌تواند با افزایش متابولیسم، افزایش تجزیه سلول‌های چربی و جلوگیری از تشکیل سلول‌های جدید، روند افزایش چربی بدن کاهش دهد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا