خبر ویژه

واکنش کاربران فضای مجازی به لو رفتن سوالات کنکور

بلافاصله پس از آغاز کنکور صبح روز پنجشنبه و در حالی که سازمان سنجش آموزش کشور از اتخاذ تدابیر ویژه برای جلوگیری از هر گونه تقلب خبر داده بود، سوالاتی که ادعا می شود مرتبط به کنکور امروز است، در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شد.

مدرسه آلاین- نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از صبح امروز در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی آغاز شد، امروز صبح داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی رقابت خود را آغاز کرده‌اند، در گروه علوم تجربی ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ داوطلب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

با وجود قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور تعدادی از کانال‌های تلگرامی از انتشار سوالات کنکور در فضای مجازی خبر دادند و مدعی شدند که سوالات کنکور را در اختیار دارند و براساس آن پاسخ سوالات را هم داده‌اند.

کاربران فضای مجازی نسبت به این اتفاق واکنش های انتقادی و تندی داشتند که در ادامه به مواردی از آن اشاره می شود.

*نکته مهم

مسئولان سازمان سنجش عقیده دارند انتشار سوالات پیش از فرایند آزمون به معنای لو رفتن سوالات و تقلب است و انتشار سوالات پس از آغاز فرایند کنکور نوعی تخلف از سوی برخی افراد سودجوست که به واسطه گستردگی حوزه ها اجتناب ناپذیر است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. هر چند کسی منکر این نیست که در بسیار موارد ، مسئولین تلاش می کنند با چنگال آب کف قایق را خالی خالی کنند ، اما جای سوال دارد که چرا اغلب ماها زدیه ایم به سیم آخر . این که قطع شدن اینترنت آنهم همراه و نه ثابت ، برای چند ساعت آنهم فقط برای دو روز آنهم فقط برای برخی نقاط ، دست مایه ی طنز و گاها اعتراض شده ، نشان از غرق شدن جامعه در گوشیهای موبایل است . قسمتی از سقف خانه فروریخته . هر چند بد است اما لااقل نشان داده چه مقدار سوسک و مورچه و موش و موریانه و عقرب و مار در سقف لانه کرده اند . به بهانه اشتغال در فضای مجازی و مثالهایی از این دست که اغلب هم اغراق شده هستند ، به از دسترس خارج شدن پدیده ای اعتراض می کنند که پدرمان را همه جوره درآورده .‌ مثالهایش فراوان است که هر چشم باز و گوش شنوایی به راحتی حسش می کند . البته فعلا روز خوبمان است . اجازه بدهید تحفه ی ایلان ماسک ( البته اگر مانند جنگ ستارگان تخیلی و ایذایی نباشد ) از راه برسد … فعلا روز خوبمان است . …. طرف نوجوانش در فضای مجازیِ بی دروپیکر به طور کامل از دست رفته آنوقت برای چند ساعت استراحت این دیو دو شاخ ، چه مرثیه ها راه می اندازد . باور کنید اعتیاد معتادها به مواد مخدر هم برای خودش حساب و کتابی دارد در حالیکه اعتیاد ما به موبایل بی حساب و کتاب شده است . صبور باشیم به غلط کردن افتادن همگیمان را ، همگیمان خواهیم دید . البته این دیو مجازی ، خودش برای خودش در فضای خودش ، نگهبانانی دارد بس مطیع و متعصب که حملاتشان را به نظر حقیر ، انجام خواهند داد . تا نگهبانی کنند از دیوی که برده مان کرده و خودمان بی خبریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا