خبر ویژه

نظر معاون وزیر آموزش و پرورش در مورد پولی شدن مدارس در سال جدید

معاون آموزش و پرورش گفت: قرار نیست یک مدرسه با بهترین امکانات و بهترین شرایط و دانش‌آموزان ایجاد کرد و از اولیا پول گرفت و مدرسه را اداره کرد.

مدرسه آنلاین- احمد محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه به منظور افزایش نقش آفرینی معلمان، نمایندگان اولیاء، نمایندگان مدیریت محلی و نهادهای انقلابی در اداره مدرسه، مدارس به صورت هیأت امنایی مدیریت خواهد شد، اظهار کرد: برخی از مدارس هیات امنایی از مسیر هیات امنایی خارج شده‌اند زیرا قرار نیست یک مدرسه با بهترین امکانات و بهترین شرایط و دانش‌آموزان ایجاد کرد و از اولیا پول گرفت و مدرسه را اداره کرد چرا که این نگاه در دولت نیست و نگاه ما اصلاح این روش است و مبنای روش اصلاحی نیر بر این اساس است که تمام ارکان تربیت در داخل آموزش و پرورش حضور پیدا کنند.

وی در رابطه با تاسیس مدارس هیات امنایی جدید با روشی متفاوت از گذشته، اظهار کرد: «برخی از مدارس دولتی از کیفیت آموزشی و پرورشی خوبی برخوردار نیستند، بخشی از موضوع به بحث سنجه‌های ما باز می‌گردید که موجب شده تا ریل‌گذاری خوبی انجام نشود، زمانی‌که همه موضوعات آموزش و پرورش را به سمت سنجش کنکور می‌بریم، حتما در حوزه پرورشی با مشکل مواجه می شویم و مدرسه به سمتی می رود که فعالیت‌های آموزشگاه محور و تست ‌محور داشته باشد.

محمودزاده افزود: به همین خاطر احساس بر این است که در کنار اصلاح سنجه‌های آموزشی و پرورشی، باقی مشکلات مدارس نیز باید مرتفع شود تا دیگر شاهد عدم همفکری نباشیم و بتوانیم از ظرفیت همکاری، هم‌افزایی و هم گرایی سایر ارکان تربیت نیز بهره‌مند شویم. به همین دلیل به سمت افزایش مدارس هیات امنایی که اصلا جنبه مالی ندارند حرکت کرده‌ایم، مدارسی که قائل به حضور تمام ارکان تربیت و گروه‌های فعال در حوزه تعلیم و تربیت هستند.

وی با بیان اینکه ۳.۷ درصد مدارس کشور هیات امنایی اداره می‌شوند، ادامه داد: برنامه ۱۴۰۲ آموزش پرورش رسانده تعداد مدارس هیات امنایی به ۱۰ درصد است. باز هم تاکید می‌کنم مشارکت در هیات امنایی مشارکت مالی نیست بلکه مشارکت تربیتی همه است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. آقا هزار مدل آموزش تعریف کردین خودتونم زیرش موندین ما هم از این سخنرانیهای یاوه سرایانه زیاد شنیدیم هیچ اتفاقی نمی افته ولمون کنین بابا.

    1. سلام.
      متاسفانه مدارس ما با رویکرد آماده شدن دانش آموزان برای کنکور اداره می شوند و با ارائه ی فعالیت های تدریس در محدوده ی درس های پایه مثل علوم ؛ریاضی و…..اولیاء دانش آموزان راضی نگه می دارند. مبالغی هم که مدارس هیأت امنایی از دانش آموزان می گیرند بایستی برای برگزاری کلاس های فوق برنامه در حوزه ی پرورش استعدادهای دانش آموزان در روزهای پنجشنبه هر هفته هزینه گردد که صرف هزینه های کلاس های جبرانی دانش آموزان می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا