چیست؟چیستان

محمدعلی پورمتقی کیست؟

محمد علی پورمتقی متولد ‌سال ٦٨ بوده و با سی و دو ‌سال سن یکی از جوان‌ترین کمک داوران فوتبال ایران شد. او در فصل ۹۷-۹۶ برای نخستین‌بار وارد چرخه داوران لیگ برتری شده و در ابتدای راه برای رسیدن به رویاهایش که قضاوت در مسابقات بین‌المللی است، قرار دارد.

مدرسه آنلاین- پورمتقی در هفته دوازدهم فصل ۹۷-۹۶  نخستین قضاوت خود در سطح اول فوتبال ایران را به‌عنوان کمک‌داور دوم در دیدار تیم‌های نفت و سایپا پشت‌سر گذاشت که اتفاقا بدون نقص هم کارش را انجام داد و مورد تقدیر کمیته داوران قرار گرفت.

 او در هفته آخر نیم‌فصل لیگ برتر  فصل ۹۷-۹۶  کمک‌داور دربی حساس بین استقلال خوزستان و صنعت نفت نیز شد.

محمدعلی پورمتقی اولین داوری است که با لباس روحانیت در فوتبال ایران فعالیت می‌کند. دوراهی بر سر حوزه و فوتبال محمدعلی پورمتقی داوری را از‌ سال ٨٣ شروع کرد. او با انگیزه تعبیر رویاهای بزرگش پرچم به دست شد اما ٣‌سال بعد از آغاز فعالیتش در این زمینه توانست وارد حوزه علمیه شود.

این روحانی وقتی توانست به حوزه علمیه راه پیدا کند، در دوراهی سختی قرار گرفت. از یک طرف داوری برایش اهمیت داشت و می‌خواست به اهدافش جامه عمل بپوشاند و از طرف دیگر هم باید وارد حوزه می‌شد. سنگین‌بودن درس‌ها در حوزه علمیه به نحوی بود که پورمتقی باید تصمیم خودش را می‌گرفت و وجود علاقه زیادش به داوری در آستانه کنارگذاشتن این شغل بود.

 او در سال‌های ابتدایی حضورش در حوزه می‌توانست به داوری هم مشغول باشد اما در سومین‌ سال حضورش در حوزه تصمیم گرفت داوری را کنار بگذارد که حجت‌الاسلام تلخابی که اکنون عضو خبرگان رهبری قزوین است، او را متقاعد کرد در داوری بماند. همین باعث شد طلبه جوان هم به درس‌هایش در حوزه رسیدگی کند، هم داوری را ادامه دهد. طلبه جوان درباره سختی‌های حضور در حوزه و ادامه داوری حرف‌های جالبی می‌زند: «درحال حاضر در مدرسه امام حسن عسگری مشغول تحصیل فقه و اصول هستم. به نظر من حضور در حوزه و داوری فوتبال هیچ منافاتی با هم ندارند. قوانین داوری یک چیز مشخص است که باید اجرا شود اما اگر هم من در این زمینه اشتباه کنم، ربطی به طلبه‌بودنم ندارد، چون ما داورانی داریم که پزشک یا مهندس هستند و شغلشان تأثیری در داوری آنها در فوتبال ندارد».

داوری در بازی پرسپولیس- نفت مسجد سلیمان

یکشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۰ خبر رسید که پورمتقی داور بازی دو تیم پرسپولیس- نفت مسجد سلیمان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا