جدیدترین اخبار

فراخوان ارائه نظرات و پیشنهادها پیرامون «آیین نامه اجرایی مدارس»

از سوی شورای عالی آموزش و پرورش، فراخوان پیشنهادها و نظرات درباره «آیین نامه اجرایی مدارس» اعلام شد.

مدرسه آنلاین- در راستای اجرای سیاست «مدرسه محوری»، از سوی شورای عالی آموزش و پرورش، فراخوان پیشنهادها و نظرات درباره «آیین نامه اجرایی مدارس» اعلام شد.

در این فراخوان آمده است:

توجه به تحولات محیطی، اقتضائات، شرایط و نیازهای حال و آینده دانش آموزان، جامعه و استفاده بهینه از منابع و امکانات ایجاب می کند که اداره مدارس مبتنی بر اسناد بالادستی به ویژه سندتحول بنیادین آموزش و پرورش باز تعریف شود. در راستای سیاست «مدرسه محوری» با افزایش و واگذاری اختیارات و قدرت تصمیم گیری به مدارس، انعطاف پذیری در روش ها، شفاف سازی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، توسعه مشارکت همه جانبه عوامل سهیم و مؤثر در مدرسه به ویژه خانواده ها (ظرفیت های درون مدرسه و محیط پیرامونی)، باید جایگاه مدارس به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت و محل کسب تجربیات یادگیری ارتقا یافته و بر اثربخشی و کارآیی آن افزوده شود.

از این رو، «آیین نامه اجرایی جدید مدارس»، به استناد بند 8 سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، مفاد سند تحول بنیادین و وظایف و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش بازنگری، تصویب و برای اجرای آزمایشی (به مدت 3 سال) به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

بدین وسیله شورای عالی آموزش و پرورش از مجریان، فرهنگیان، صاحب نظران و پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت دعوت می کند، پیشنهادها و نظرات خود را پیرامون این آیین نامه از طریق سایت شورای عالی آموزش و پرورش به نشانی www.sce.ir و پست الکترونیکی (ایمیل) ravabet.sce@medu.ir به این شورا ارسال نمایند.

برای دریافت فایل آیین نامه اجرایی مدارس از اینجا یا از طریق لینک زیر و یا از بخش مصوبات سایت شورای عالی اقدام نمایید.

منبع: روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا