تغذیهمامان بابا

این مربای بهاری رو تا گلهاش نرفته درست کن که عطرش همه رو مسحور میکنه

فصل بهار که می‌رسد، شکوفه‌های بهاری نیز با رنگ و عطر خود خودنمایی می‌کنند و همه جا دل‌انگیز و روح‌نواز می‌سازند. در این فصل مربای بهارنارنج را نباید از دست داد.

مدرسه آنلاین – مربای بهار نارنج یکی از مرباهای معروف ایران است که در ماه اردیبهشت می‌توان آن را تهیه کرد. بهار نارنج با طعم و عطر دلپذیر آن در بسیاری از استان‌های ایران که درخت پرتقال و نارنج وجود دارد تهیه می‌شود. فقط کافی است تلخی بهار نارنج ها را گرفته و با آب و شکر، می پزیم تا قوام بیاید. بهار نارنج عطر و بوی خیلی زیادی دارد. به همین دلیل نسبت به مرباهای دیگر بسیار خاص و خوشمزه است. بوی بهار نارنج جهت آرامش اعصاب توصیه می شود، برای آموزش طرز تهیه مربای بهار نارنج در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم:

بهار نارنج: دو پیمانه

شکر: چهار پیمانه

آب سرد: پنج پیمانه

آب لیمو ترش تازه: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

در ابتدای کار گلبرگ های بهار نارنج را چندین مرتبه با آب سرد می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. حالا به اندازه ای که روی بهار نارنج ها را بگیرد آب سرد می افزاییم.

مرحلۀ دوم:

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم گلبرگ ها به مدت ۷ تا ۸ دقیقه درون آب بجوشند. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و بلافاصله گلبرگ ها را درون آب سرد می ریزیم. دو تا سه بار این کار را انجام می‌دهیم تا تلخی گل‌ها گرفته شود. گل‌های سرد را کنار می‌گذاریم.

مرحلۀ سوم:

حالا شهد رقیق با آب و شکر تهیه می کنیم. برای این کار شکر و آب را درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم. در ادامه درب قابلمه را می بندیم و صبر می کنیم تا مواد بجوشد. وقتی شکر به طور کامل در آب حل شد، حدود ۵ دقیقه اجازه می دهیم تا بجوشد. سپس قابلمه را از روی حرارت برمی‌داریم و اجازه می‌دهیم شهد سرد شود. 

مرحلۀ چهارم:

گل‌های سرد را به شربت سرد اضافه می‌کنیم. این کار باعث می‌شود گل‌ها چروک نشود. سپس قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم. پس از اینکه مربا جوش آمد، درب قابلمه را نیمه باز گذاشته و هر از گاهی هم می‌زنیم، سپس اجازه می دهیم مربا به مدت یک ساعت روی حرارت بجوشد تا مربا به قوام مناسب برسد. حالا آب لیمو ترش و را اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم یکی دو جوش بزند. سپس شعله را خاموش کرده و می‌گذاریم تا ظرف خنک شود. سپس در شیشۀ دردار می‌ریزیم و در یخچال نگهداری می‌کنیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا