مامان بابا

به همین آسونی شوره ی کفشهات رو از بین ببر

با آمدن فصل سرما و بارش باران و برف، کفش‌ها شوره می‌زنند و از بین بردن آنها برای عده‌ای ممکن است وقت‌گیر و سخت به نظر برسد.

مدرسه آنلاین – لکه و رد سفید به وجود آمده از نمک و شوره برف و آب، علاوه بر کثیفی‌های معمول، با مشکلات مضاعفی در پاک شدن همراه هست. برای پاک کردن شورۀ برف و آب از روی کفش‌ها، ترفندهایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

پاک کردن شوره برف و آب کفش با استفاده از روزنامه

هر چه شوره برف و آب به مدت بیشتری بر روی کفش شما بماند به خصوص بعد از خشک شدن، پاک کردن آن سخت‌تر می‌شود. بهتر است به محض مواجه با لکه و توده برف و آب، پیش از خشک شدن، با یک تکه اسفنج آن را مرطوب کرده و محتویات اصلی را حذف کنید، سپس از یک روزنامه برای پاک کردن شوره برف و آب و خشک کردن محل لکه، استفاده کنید.

کفش‌ها را در مقابل بخاری یا شومینه یا در مجاورت با رادیاتور قرار ندهید

قرار دادن کفش در کنار آتش و گرما مانند جلوی بخاری، به مرور به آن آسیب می‌زند. کفشی آسیب دیده و خارج شده از حالت و شکل اصلی خود، بسیار مضرتر از دیگر کفش‌ها برای سلامتی است.

استفاده از آب و سرکه

حالا اگر با تمام این اقدامات لکۀ شوره روی کفش‌های شما ظاهر شده، محلولی به نسبت مساوی از آب و سرکه آماده کنید و آن را با برس یا پارچه‌ای آغشته به آن بر سطح سفیدک‌زده بمالید. سپس با پارچه یا پنبه‌ای مرطوب، به اصطلاح آبکشی کنید.

 وازلین برای کفش‌های چرم

 اگر کفشتان از جنس چرم باشد،  با وازلین روی آن را چرب کرده و برق بیندازید تا چرم خشک نشود.

برای کفش‌های جیر از مسواک استفاده کنید

با توجه به تفاوت در بافت جیر نسبت به نمونه چرم، بهتر است ابتدا مقداری کفش خود را با مسواک تمیز کنید تا قسمت رویین لکه شوره از بین برود. مسواک‌های نایلونی بهترین نوع برای استفاده هستند. پس از پاک کردن قسمت اصلی لکه، اکنون می‌توانید مانند کفش‌های چرم، از محلول سرکه سفید و آب استفاده کنید به صورتی که آن قدر این محلول رقیق را بر روی بافت کفش بکشید تا لکه از بین برود. با از بین رفتن لکه شوره برف و آب، از یک پارچه برای خشک کردن کفش یا چکمه خود استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا