علمی هنریکتابخانه

شصت شاهکار آخربازی کاپابلانکا منتشر شد

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «شصت شاهکار آخربازی کاپابلانکا» اثر ایروینگ چرنف دربارۀ نابغۀ شطرنج کاپابلانکا منتشر شد. این کتاب را نازنین مبرهنی ترجمه کرده و نشر شباهنگ در 144 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «خوزه رائول کاپابلانکا سومین قهرمان تاریخ شطرنج جهان و ملقب به ماشین شطرنج است. او در سال 1921 بر بیست‌و‌هفت سال سلطۀ امانوئل لاسکر بر بام شطرنج جهان پایان داد و شش سال قهرمان جهان باقی ماند.
استعداد ذاتی، شهـود مثال‌زدنـی، درک پوزیسیونـی فوق‌العاده و مهارت بی‌نظیر در آخربازی، نابغۀ کوبایی را به یکی از بزرگ‌ترین شطرنجبازان تاریخ تبدیل کرده است.

این کتاب از آثار نویسندۀ نام آشنا ایروینگ چرنف است که قدرت و نبوغ کاپابلانکا را در آخربازی شطرنج نمایان می‌کند.

بسیاری از شاخه‌های آنالیز‌شده توسط نویسنده در حد امکان و با استفاده از انجین‌های Stockfish 11 و Stockfish 14 بررسی و تحلیل شده‌اند تا خواننده بتواند با خیالی آسوده به شاخه‌های تحلیل‌شده استناد کند.»

کتاب «شصت شاهکار آخربازی کاپابلانکا» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا