جدیدترین اخبار

سومین گزینه رئیس‌جمهور برای آموزش و پرورش

دومین گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش هم امروز نتوانست مجوز ورود به وزارت آموزش و پرورش را کسب کند و حالا در گمانه‌زنی‌های جدید از 3 اسم نام برده می‌شود.

مدرسه آنلاین- دومین گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش هم امروز نتوانست مجوز ورود به وزارت آموزش و پرورش را کسب کند و در نتیجه بی‌وزیری دستگاه تعلیم و تربیت همچنان ادامه دارد. البته از دوره سه ماهه سرپرستی علیرضا کاظمی هنوز یک هفته‌ای زمان باقی مانده است.

اینک رئیس‌جمهور یک هفته فرصت دارد تا سومین گزینه خود را به مجلس معرفی کند؛ در این فرصت یک هفته‌ای باید دید که آیت‌الله رئیسی، چه فردی را برای وزارت آموزش و پرورش معرفی خواهد کرد و آیا در فرصت باقیمانده به دنبال افراد جدید خواهند رفت یا از بین گزینه‌های قبلی یک نفر انتخاب می‌شود؟

رئیس‌جمهور در جلسه امروز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، با بیان اینکه در فرآیند انتخاب وزرا محور کار شایستگی است و رابطه رفاقت و قرابت و فشارهای رسانه‌ای باعث معرفی کسی نمی‌شود، گفت: این روش به عدالت نزدیک‌تر است و در انتخاب و معرفی وزیر آموزش و پرورش نیز همین روند طی شده است.

وی ادامه داد: کارگروه‌های کارشناسی با 20 نفر از افرادی که در مظان مسؤولیت بوده‌اند، مصاحبه کرده‌اند و این اقدام به دلیل حساسیت و اهمیت بالای وزارت آموزش و پرورش بوده است.

در بین اسامی قبلی، افرادی چون علیرضا علی‌احمدی، یوسف نوری، محمدمهدی زاهدی، احمد حیدری، محمد طیب صحرایی، احمد قیومی، حسین تاریخی، محمدرضا مردانی و حتی علیرضا کاظمی(سرپرست فعلی آموزش و پرورش) شنیده می‌شد.

آخرین گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که نام‌های محمدطیب صحرایی، احمد قیومی و احمد حیدری محتمل‌ترین افراد برای معرفی به عنوان گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش خواهند بود.

1- محمدطیب صحرایی

محمد طیب صحرایی یکی از افرادی است که نامش تقریبا در بین تمام گمانه‌زنی‌ها دیده می‌شود. او تحصیل کرده دانشگاه امام صادق(ع) است و دکترای جامعه‌شناسی سیاسی از این دانشگاه دارد و همچنین مدیر مجتمع آموزشی وابسته به این دانشگاه است.

وی، طراح طرح کشوری ایماوا (الگوی یک مدرسه ایرانی و اسلامی)، از مدرسین طرح بینش مطهر و طراح و مجری طرح شهید بهنام محمدی از طرح‌های حوزه تربیتی در مدارس کشور است.

2- احمد قیومی

احمد قیومی دانش آموخته دکترای مدیریت رسانه است و از مدیران سابق مناطق آموزش‌ و پرورش شهر تهران و مشاور سابق مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بوده است.

وی در دوره‌ای مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور بوده است.

3- احمد حیدری

احمد حیدری متولد با اینکه بیشتر به عنوان سخنگوی دانشگاه آزاد و معاون پارلمانی این دانشگاه شناخته می‌شود اما سابقه آموزش و پرورشی هم دارد و در کارنامه کاری‌اش مدیرکل دفتر وزارتی و معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش دیده می‌شود. او رئیس ستاد فرهنگیان آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری هم بود.

حیدری متولد 1349 و دارای دکترای شهرسازی است که چندی پیش هم از سوی وزیر نیرو به عنوان معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس این وزارتخانه منصوب شد.

اکنون باید دید آیا این گمانه‌زنی‌ها به واقعیت تبدیل می‌شود؟ و یا رئیس جمهور فرد جدیدی را معرفی خواهد کرد؟ در هر حال فرصت کم است و در وزارت آموزش و پرورش نیز نیاز به سکاندار به خوبی احساس می‌شود.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا