چیست؟چیستان

سامورایی ذهنی چیست؟

سامورایی، سامورای (به ژاپنی: 侍) نجیب‌زادگان نظامی و افسر کاست در قرون وسطی و عصر جدید نخستین ژاپن بودند. در ژاپن، به آنان معمولاً بوشی (به ژاپنی: 武士) یا بوکه (به ژاپنی: 武家) گفته می‌شود.

مدرسه آنلاین- در اواخر قرن دوازدهم، اصطلاح سامورایی به‌طور مترادف بوشی به کار می‌رفت و در ارتباط با جنگاوران رده‌های میانی و عالی استفاده می‌شد. سامورایی‌ها معمولاً به یک طایفه یا ارباب مشخص وابسته بودند. این افراد پیرو مجموعه ضوابطی بودند که بعدها بوشیدو نامیده شد.

گرچه تعداد سامورایی‌ها کمتر از ۱۰٪ جمعیت ژاپن بود، اما آموزه‌های آنان را همچنان می‌توان هم در زندگی روزمرهٔ مردم ژاپن و هم در هنرهای رزمی ژاپنی امروز مشاهده کرد.

سامورایی ذهنی چیست؟

سامورایی دهنی یک برنامه مسابقه ای تلویزیونی است که توسط راب لو بازیگر سریال «بال غربی» اجرا می‌شود و پخش آن از ماه مارچ ۲۰۱۹ آغاز شد، اما فصل دوم آن به دلیل شیوع کرونا به ماه می‌ موکول شد.

در مسابقه سامورایی ذهنی، بیشتر بر توانایی و قدرت‌های ذهن مثل حافظه، قدرت حل مسئله و دانش شرکت کنندگان متمرکز است، اما مسابقه دورهمی بیشتر روی اطلاعات ادبی و فرهنگی متمرکز است.

نسخه بین المللی این مسابقه در ۵ کشور مانند امارات، شیلی، کلمبیا، فنلاند و پرتقال ساخته و اجرا شده است.

کپی برداری مهران مدیری از سامورایی ذهنی

فصل جدید دورهمی اولین تجربه مهران مدیری در زمینه اجرای مسابقه در خرداد 1400 آغاز شد. با شروع مسابقه دورهمی مهران مدیری اعلام کرد که هر برنامه‌ای مانند تاک شو، استعدادیابی و … یک اصل دارند و بقیه آن‌ها کپی است. این برنامه نیز جز به چز کپی است مرحله دایره و مرحله روبات، کپی درجه یک و باکیفیت از آن برنامه‌ها است.

در فصل پنجم دورهمی، فضای رقابتی وجود دارد و برنامه از فرمت گفتگو محور با حضور چهره‌های مشهور، به یک مسابقه اطلاعات عمومی با دکور کاملا متفاوت تغییر یافته است.

مسابقه دورهمی کپی برنامه سامورایی ذهنیبخش اول مسابقه دورهمی که مرحله دایره نامیده می‌شود یک مسابقه ساده اطلاعات عمومی مانند سایر مسابقات رایج است، اما مرحله دوم که روبات می‌باشد برداشتی از مجموعه مسابقه «سامورایی ذهنی» یا «Mental Samurai» ساخته شبکه FOX است.

منبع: تابناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا