بهداشت و درمانمامان بابا

این میوه‌ی خوشمزه سنگ کلیه رو فوری درمان میکنه؛ تا نرفته دریابیدش

خربزه یک میوۀ خوشمزه و آبدار است که بیشتر به واسطۀ ویژگی آبرسانی و ادرارآوری خود شناخته می‌شود، برای دفع سنگ کلیه و مثانه بسیار مفید است. 

مدرسه آنلاین – انواع ویتامین‌هایA ،D ، C، K و E هم‌چنین سلولز، فیبر، پتاسیم، فسفر و کلسیم در خربزه یافت می‌شود. این میوه تابستانی با تحریک گلبول‌های سفید خون، سیستم ایمنی را تقویت و با عفونت‌های داخلی بدن مبارزه می‌کند.

خربزه یکی از بزرگترین دشمنان سنگ کلیه است. اگر دچار سنگ کلیه شدید بهترین و ساده‌ترین گزینه، استفاده از خربزه است تا دفع سریع سنگ کلیه را ببینید. بهترین خربزه، خربزۀ مشهد است که سرعت تأثیر بسیار بالایی در دفع سنگ کلیه دارد. اگر خربزه ارگانیک باشد تأثیرش عالی‌تر می‌شود.

خربزه، درمان‌کنندۀ سنگ کلیه

یکی از برجسته‌ترین خواص خربزه برای کلیه، توانایی آن در آبرسانی و تحریک دفع ادرار است که برای حل و فصل مسئله سنگ کلیه و مثانه بی‌بدیل است. تحقیقات جدیدی همچنین نشان داده‌اند که عصاره هیدرواتانولی دانه خربزه، به لطف دو پروتئین استئوپونتین و لیتواستاتین، قادر به کنترل و مهار تشکیل سنگ‌های کلیه در سیستم ادراری است. این عصاره حتی از سیترات پتاسیم (یک روش درمانی رایج برای سنگ کلیه)، موثرتر است.

خواص عصارۀ دانۀ خربزه

مصرف عصارۀ دانۀ خربزه به طور مؤثری بیان کلیوی ژن‌های کد کنندۀ استئوپونتین و لیتواستاتین را افزایش می‌دهد. عصارۀ هیدرواتانولی دانۀ خربزه می‌تواند تشکیل سنگ کلیه را در سیستم ادراری مهار کند و عصارۀ دانه خربزه مؤثرتر از سیترات پتاسیم در درمان این بیماری است.

شما می‌توانید از تخم صیفی‌جاتی مثل گرمک و طالبی نیز بهترین نتایج را بگیرید. برای اینکار روزی یک تا دو قاشق تخم خام آنها را بجوید تا شیرۀ آنها کاملاً کشیده شود و در نهایت تفالۀ آنها را بیرون بریزید.

درمان سنگ کلیه با پوست خربزه

برای دفع سنگ کلیه با پوست خربزه باید خربزه را خوب بشویید، پوست آن را خیلی نازک بتراشید و خوب خشک کنید، سپس آن را آسیاب کرده و روزی 2 الی 3 بار و هر بار نصف قاشق چایخوری با عسل میل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا