بدون دسته بندی

قوانین مهاجرتی امارات تغییر کرد

امارات با تغییر قوانین مربوط به ویزا، مهاجرت کاری متخصصان به این کشور را آسان تر میکند. رسانه‌های محلی از تغییر اخیر به عنوان بزرگترین تحول در سیاست‌های مهاجرتی کشور در سال‌های اخیر یاد کرده‌اند.

مدرسه آنلاین- به نقل از اقتصادسنج؛ با کم شدن اثرات همه‌گیری کرونا، امارات متحده عربی جذب متخصصان سرآمد را برای افزایش رشد اقتصادی هدف گرفته است و به همین منظور سیاست های مهاجرتی خود را متحول کرده است. سلطان یوسف النعیمی، مدیرکل اقامت و امور خارجی ها در این رابطه میگوید: هدف قوانین مهاجرتی بهبود کیفیت زندگی است؛ ما میخواهیم تجربه زندگی، کار و سرمایه گذاری در امارات یک تجربه لذتبخش و دلپذیر باشد.

این طرح ها دوشنبه گذشته اجرا شد و رسانه های محلی آن را بزرگترین تحول در بخش سیاست های مهاجرتی و اقامت در این کشور توصیف کرده اند.

در میان این تغییرات، اعطای ویزای توریستی ۶۰ روزه به متخصصین جهت دسترسی آسان تر به ویزای ۱۰ ساله (ویزای طلایی امارات) به چشم میخورد.

از این پس متخصصین با این ویزا فرصت بیشتری برای اقدام جهت اخذ ویزای طلایی دارند.

تغییر دیگر آنکه، استعدادهای درخشان، افرادی است که مهارت و توانایی ویژه دارند و سرمایه گذاران با حداقل سرمایه ۱۰ میلیون درهم (۲.۷ میلیون دلار) میتوانند هر ده سال یک بار به صورت آنلاین درخواست تمدید ویزا دهند و به علاوه می‌توانند مالک ۱۰۰ درصد مشاغل خود باشند.

بر اساس‌ قوانین جدید، والدین میتوانند تا سن ۲۵ سالگی فرزندان را تحت حمایت خود داشته‌ باشند، یعنی فرزندان تا این سن نیازی به اقدام جداگانه برای تمدید اقامت ندارند.

در قوانین گذشته‌، فرزندان تا فقط ۱۸ سالگی تحت حمایت خانواده‌ ها درنظر گرفته میشدند.

در قوانین جدید‌، یک ویزای توریستی پنج ساله چند ورودی معرفی شده است که یه مسافران اجازه میدهد تا ۹۰ روز متوالی در امارات بمانند.

امکان جدید دیگر این است که ویزای کاریابی، به متخصصان اجازه می دهد تا در داخل کشور شغل پیدا کنند، برخلاف گذشته نیازی به اسپانسر یا میزبان اماراتی ندارد.

نامزدهای ویزای سبز – که شامل فریلنسرها، افراد خوداشتغال، کارگران ماهر و سرمایه‌گذاران می‌شود – می‌توانند بدون نیاز به حمایت یک شهروند امارات متحده عربی یا کارفرما، از خود حمایت مالی کنند. آنها همچنین می توانند حامی مالی اقوام درجه یک خود باشند و در صورت لغو یا منقضی شدن مجوز اقامت آنها تا شش ماه مهلت تمدید دارند.

الجزیره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا