جدیدترین اخبار

آمار عجیب شرکت کنندگان زن در آزمون استخدام آموزگاری

در آزمون استخدام آموزگار که 18 اسفند 402 برگزار شد، ۶۳۶۰۰۰ نفر شرکت کردند و نکته جالب این است که ۸۲ درصد از داوطلبان این آزمون زن هستند.

مدرسه آنلاین – آزمون استخدام ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی صبح روز 18 اسفند برگزار شد. این آزمون نخستین آزمونی است که بالاترین داوطلب شرکت کننده زن یعنی ۸۲ درصد را در برمی‌گیرد و ۱۸ درصد داوطلبان مرد هستند.

در آزمون استخدام رشته‌های شغلی آموزگاری، 28 هزار آموزگار برای مدارس ابتدایی استخدام خواهند شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، 636 هزار نفر برای شرکت در آزمون استخدام آموزگار ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند.

رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه برگزاری این آزمون درباره نگاه ویژه دولت سیزدهم برای جذب معلمان متخصص گفت: با توجه به آمار بالای داوطلبان در این آزمون و گستردگی آنان، امکان رقابت نزدیکتر و انتخاب بهترین‌های آموزگاری برای دانش‌آموزان آینده‌ساز این کشور میسر است چرا که مردم، فرزندان عزیز خود را به مدارس برای تعلیم و تربیت می‌فرستند و آنها لایق بهترین‌ها هستند.

همچنین عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش اموزش کشور نیز گفت: بیش از 636 هزار نفر متقاضی در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی ثبت نام کرده‌اند.

رئیس سازمان سنجش افزود: این آزمون یکی از بزرگترین آزمون‌هایی است که در سراسر کشور برگزار شد و اولین آزمونی است که بالاترین داوطلب شرکت کننده زن یعنی 82 درصد را در برمی گیرد و 18 درصد داوطلبان مرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: این آزمون صبح روز جمعه 18اسفند ماه در 254 شهرستان و 324 محل حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و 2135 حوزه فرعی در سراسر کشور در صحت و سلامت کامل برگزار شد.

پورعباس اضافه کرد: آزمون‌های متقاضیان اخذ پروانه وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه نوبت دوم سال 1402، متقاضیان تأسیس و فعالیت شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا ـ سازمان راهداری و حمل‏و‏نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی در سال 1402، انتخاب دفتریاری دفتر اسناد رسمی ـ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال 1402، انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال 1402نیز در صبح و بعداز ظهر روز جمعه 18 اسفندماه برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا