خبر ویژه

حداد عادل: این موضوع در صلاحیت مجلس نیست/ عضو کمیسیون آموزش: سخن حداد سخن درستی است

به تازگی غلامعلی حداد عادل- نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش در سخنانی به جزئیات و فرایند تصمیم گیری پیرامون مسائل آموزش و پرورش ورود کرده و در این باره سخنانی را بر زبان آورده که قابل تأمل است.

مدرسه آنلاین- حداد عادل در این سخنان با اشاره به اینکه بسیاری از موضوعات و مسائل مطرح در حوزه آموزش و پرورش ظریف و حساس است، تأکید کرده که رسیدگی و تصمیم گیری پیرامون این مسائل در صلاحیت مجلس نیست.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی در این باره در آیین یکصدمین سالگرد شورای عالی آموزش و پرورش که در مدرسه دارالفنون برگزار شد گفت: از سال ۱۳۶۰ تا حالا بنده خدمتگزار شورای عالی بودم و توفیق حضور در جمع دوستان را داشتم. چون تجربه در مجلس و شورای عالی دارم باید بگویم شورای عالی یک مجمع تخصصی قانونگذاری کوچک برای آموزش و پرورش است.

حداد عادل با بیان اینکه کارهای ظریف و دقیق آموزش و پرورش را نباید به مجلس واگذار کرد، افزود: البته مجلس به هر موضوعی می‌تواند ورود کند؛ قانون اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش را مجلس تصویب کرده است. خود اهل مجلس تصمیم گرفتند قانونگذاری‌ها را به جمع متخصص‌تر بسپرند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در این ۴۰ ساله تجربه‌ای که دارم این است که مثلا ۶ ماه بر سر تصویب یک مصوبه در شورای عالی بحث می‌کردیم اما ۶ ماه که می‌گذشت گزارشی از یک استان می آمد که باید اصلاح کنیم. یعنی قانون‌گذاری کار دشواری است.

حداد عادل با تأکید بر اینکه مصوبات باید بر اساس تحقیق باشد، اظهار کرد: چندین سال پیش پنج‌شنبه را ابتدا از برنامه دبستان‌ها حذف کردند و بعدها به دبیرستان‌ها تسری دارند. همان موقع در شورای عالی اعتراض کردم و گفتم با توجه به اینکه درس‌های جدید وارد نظام آموزشی کردیم و باید زمان به اندازه کافی باشد، این کار درست نیست ولی به دلایل سیاسی و غیرموجه تصویب کردند که پنج‌شنبه‌ها تعطیل شود. همان موقع گفتم جلوی این کار را بگیرید. پشت صحنه را می دانستم و اکنون باید از این کارها پرهیز کنیم.

وی تصریح کرد: یک نکته که از این هم مهمتر است نظارت بر اجرای مقررات است. دستمان در قانونگذاری باز است اما مثل بچه سر راهی از آن مواظبت نمی‌کنیم و در آخر اینکه همه صورتجلسات ۱۰۰ ساله شورای عالی آموزش و پرورش را در فضای مجازی در دسترس اهل تحقیق بگذارید.

پیرو این سخنان، خبرنگار مدرسه آنلاین نظر دکتر محمد مهدی زاهدی- نماینده مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره را پرسید.

نظری که تأیید بی کم و کاست سخنان دکتر حداد عادل ختم شد و دکتر زاهدی نیز با تأیید کلیات سخنان، در پاسخ به سوال خبرنگار ما گفتند که سخن حداد عادل سخن درستی است.

اینجا پرسش مهمی که مطرح می شود این است که اگر بپذیریم تصمیم فوق الذکر در مورد آموزش و پرورش درست است و نباید برخی مسائل ظریف این حوزه را به مجلس واگذار کرد، آیا همین استدلال پیرامون دیگر حوزه ها مثل بهداشت و درمان، سیاست خارجی، امنیت ملی و… نیز صادق نیست؟

نوشته های مشابه

‫21 دیدگاه ها

  1. مساله امروز مردم مساله معیشت آنهاهست نه این اظهار فضل های بی سر و ته
    امروز حال مردم از ناکارآمدی نظام خوب نیست.
    دزدی، اختلاس و بی لیاقتی در اداره کشور، سوهان روح، روان و جسم مردم شده است.

  2. حداد خودش خدم و حشم دارد و هر وقت بخواهد تعطیل است فکر والدین و دانش اموزان نیست
    خودش مدرسه خصوصی دارد
    حداد صلاحیت حرف زدن در این موضوع و هیچ موضوع دیگری را ندارد

  3. اصل حرف که کار تخصصی آ .پ باید تحت نظر یک‌گروه متخصص این فن انجام شود رد تفوق همه است ولی آقای حداد عادل میتوانست به جای این جمله عبارت بهتری به کاربرد. مثلا به دلیل حساسیت موضع مجلس کار رسیدگی به مسائل آ. پ را به شورای عالی سپرده است.

  4. آقای حداد عادل خان، جلب توجه حضرتعالی برسانم که مجلس در راس امور ملت ایران است ، ملت هم فقط قوانینی را احترام می گذارند که در مجلس توسط نمایندگان ملت تصویب شده باشد،

  5. تعطیلی پنج شنبه ها واقعا یک ضرورته
    ما دانش آموزانی قدیم خیلی عذاب کشیدیم هیچ روز و ساعتی نداشتیم که خودمون مدیریت کنیم یه جمعه بود . و هزار کار عقب افتاده
    نمی دونستیم به کدومش برسیم
    چقدرررر اذیت شدیم و عذاب کشیدیم
    خیلی خوبه که تعطیل شده

  6. کسی که موقع سخنرانی یکی دیگه حلیم میخوره وچایی مینوشه وهیچ اهمتی به طرف نمیده که چی میگه ؛ یعنی نمونه ی بارز یک بی فرهنگی وبی احترامی ست حالا این آدم میخواد درمورد فرهنگ یک مملکت نظر ارائه بده ؛ چنین آدمهای رو چه کسی و چرا برسرچنین پستهایی میگذارد واقع جای بسی تاسف است !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا