خبر ویژه

توجیه شهریه مدارس غیرانتفاعی توسط آموزش و پرورش

مدیران ارشد آموزش و پرورش که باید حامی دانش آموزان و دبیران باشند و در برابر مشکلات و برخی زیاده روی ها بایستند، گاهاً در جای نامناسب می ایستند و از اتفاق نادرست حمایت می کنند.

مدرسه آنلاین- با اینکه در دوران کرونا و غیرحضوری شدن مدارس، هزینه های تحمیلی به مدارس غیرانتفاعی به شدت کاهش یافت و طبیعتاً باید مدیران این مراکز اقدام به کاهش شهریه می کردند، اما عملاً این اتفاق رخ نداد.

جالب تر اینکه با وجود عدم کاهش شهریه، اما بعضاً گزارش هایی منتشر شد که نشان می داد حقوق معلمان فعال در این مراکز به بهانه غیر حضوری شدن به شدت کاهش یافته است.

در چنین شرایطی شنیدن توجیهات مدیران ارشد آموزش و پرورش در مورد چرایی عدم کاهش شهریه مدارس غیرانتفاعی مصداق بارز قرارگیری آنها در جای نادرست است.

در همین رابطه مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی به میزان گفت‌:شهریه‌ای که مدارس غیر دولتی دریافت می‌کنند بابت ارائه خدماتی که برای یکسال به دانش آموزان ارائه می‌شود و ارتباطی با شیوه آموزش ندارد، از این رو تفاوتی در شهریه مدارس غیر دولتی برای شیوه آموزش مجازی و یا حضوری وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت مجازی بودن آموزش تا پایان سال تحصیلی این امکان وجود دارد که بخشی از شهریه مسترد شود، گفت: شهریه‌ای که مدارس غیر دولتی دریافت می‌کنند بابت ارائه خدماتی که برای یکسال به دانش آموزان ارائه می‌شود و ارتباطی با شیوه آموزش ندارد، از این رو تفاوتی در شهریه مدارس غیر دولتی برای شیوه آموزش مجازی و یا حضوری وجود ندارد.

صالح در پاسخ به این سوال که برخی از مدارس غیر دولتی هزینه‌هایی را بابت فعالیت‌های فوق برنامه از اولیا و دانش آموزان دریافت می‌کنند حال اینکه با توجه به شرایط موجود خیلی امکان انجام این چنین فعالیت‌هایی وجود ندارد گفت: مدارس غیر دولتی باید دقت کنند که به میزان ارائه خدمات به دانش آموزان باید این شهریه دریافت شود، مدارس غیر دولتی موظف هستند شهریه ثابت را برای آموزش‌هایی که آموزش و پرورش مصوب کرده است وشهریه فوق برنامه را بر اساس برنامه و خدماتی که خارج از برنامه‌های مصوب از سوی خود آن موسسه در نظر گرفته شده است دریافت کنند، اگر این برنامه‌ها اجرایی و انجام نشود آن موسسه موظف است شهریه دریافتی را مسترد کند.

همانطور که مشاهده شد این مدیر ارشد آموزش و پرورش بدون در نظر گرفتن کاهش هزینه هایی مثل هزینه سرمایش، گرمایش، برق و آب و… در مدارس تأکید دارد که نباید هزینه و شهریه های دریافتی کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا