بهداشت و درمانمامان بابا

با این میوه‌ها تو خونه بوتاکس طبیعی انجام بده

بوتاکس از کارهایی است که این روزها بین خیلی از افراد به ویژه خانم‌ها شایع شده است. اغلب افراد بوتاکس را راهی برای جوان ماندن پوست و از بین بردن چین و چروک‌ها می‌دانند.

مدرسه آنلاین – توجه به تغذیه و گنجاندن میوه و سبزیجات و خشکبار از راه‌های سلامتی و جوان ماندن پوست است و دیگر پوست نیازی به بوتاکس با آنهمه عارضه و مصرف مواد شیمیایی پیدا نمی‌کند. در زیر به برخی از خوراکی‌های طبیعی که کار بوتاکس را انجام می‌دهد اشاره می‌کنیم.

آجیل

آجیل میان وعده ای عالی و سالم است که باعث جوانسازی و تازه سازی پوست می شود . بادام منبع عالی ویتامین E است که به مبارزه با آکنه ، پسوریازیس و اگزما کمک خواهد کرد . گردو نیز سرشار از اسید های چرب امگا 3 و 6 می باشد که پوست را نرم نگه داری می کند . چربی های موجود در گردو برای مصرف ضروری بوده چرا که بدن ما به تنهایی قادر به ساخت آن ها نیست.

زیتون

میوۀ این گیاه، حاوی چربی بالایی (بین 35- 15 درصد) است با این وجود منبع خوبی از اسید اولئیک (اسیدهای چرب اشباع نشده امگا9) و ویتامین E است.تحقیقات به عمل آمده و تجربه در بین افرادی که با طب سوزنی آشنایی دارند نشان داده که این میوۀ پر خاصیت می تواند در زیبایی علاوه بر مصرف خوراکی به طور موضعی نیز بسیار مؤثر باشد.

برای شما که جهت رفع چین و چروک و خطوط پوست صورت خود تصمیم به تزریق بوتاکس کرده اید پیشنهاد ویژه ای داریم:

هستۀ چند عدد زیتون تازه را گرفته و آنها را بکوبید و خوب له کنید و روی خطوط قرار دهید( بین ابرو، دوطرف دهان و گاهی خطوط عمیق اطراف چشمها ) و مدت زمان پانزده تا بیست دقیقه به حالت خوابیده و آرام بمانید تا خوب جذب پوستتان شود.

می توانید زیتونهای بدون هسته را درشت نیز رنده کنید و روی خطوط بخوابانید.

انار 

کلاژن پوست به حفاظت احتیاج دارد . انار به حفظ ، سلامت و همچنین به جوانسازی پوست کمک می کند . در جوانی کلاژن سازی بطور طبیعی بازسازی می شود اما با افزایش این روند آهسته شده و منجر به چین و چروک خواهد شد . یک راه عالی برای مقابله با آسیب کلاژن سازی پوست مصرف انار می باشد . همچنین از آب انار می توان استفاده موضعی بصورت ماسک نیز کرد.

پرتقال 

در مطلب خواص پرتغال به خاصیت ضد پیری پوست این میوه کامل اشاره شد و دانستید که پرتقال دارای ویتامینC است اما خاصیت ضد پیری را در پوست خود پنهان می کند . پرتقال به دلیل اسید سیتریک موجود در آن در درمان آکنه مفید می باشد و از طرفی ماسک این میوه عمل لایه برداری را نیز انجام خواهد داد.

طالبی

یکی از مهم‌ترین فواید طالبی برای پوست آبرسانی کردن آن است. طالبی دارای مقادیر زیادی ویتامین K و E است؛ بنابراین همین ویتامین‌ها باعث سلامتی و شادابی پوست شما می‌شود. برای اینکه این میوه پوستتان را آبرسانی کند هم می‌توانید به‌صورت ماسک از آن استفاده کنید و هم آن را میل کنید.

یکی دیگر از فواید طالبی برای پوست جوان‌سازی پوست شما است که بسیاری از افراد به دنبال این مورد هستند. طالبی دارای ویتامین B، کولین و بتائین است به همین جهت نقش مؤثری بر بازسازی و جوان شدن پوست دارد. حتماً از طالبی استفاده کنید تا باعث جوان‌سازی پوستتان شود.

یکی از مهم‌ترین فواید طالبی برای پوست ازبین‌بردن چین و چروک‌های پوست است. اسیدفولیک موجود در طالبی باعث بازسازی سلول‌های پوست شده؛ بنابراین چین‌وچروک را از بین می‌برد. این میوه سرشار از ویتامین C است و جلوی آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست را می‌گیرد. استفاده از طالبی می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کند؛ بنابراین اگر دوست ندارید زود پیر شوید و با پوستی چروک زندگی را ادامه دهید حتماً در رژیم روزانۀ خود از طالبی استفاده کنید.

انگور 

انگور منبع غنی منگنز و ویتامین است که از آسیب پوست جلوگیری می کند . ماسک صورت آن یک روش عالی برای به دست آوردن فواید این میوه ضد پیری می باشد زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان های متداول است ، بنابراین ماسک پوستی آن می تواند به کلاژن سازی و هم چنین از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کند . روغن هسته انگور نیز توانایی لایه برداری پوست را دارد و از طرفی وجود ویتامینE آن به پوست در حفظ رطوبت کمک خواهد داد.

موز 

موز مقرون به صرفه ترین و همه کار ترین میوه ضد پیری است . فواید پوستی آن شامل تقویت کلاژن سازی به دلیل ویتامینC و همچنین مبارزه با رادیکال های آزاد به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها میشود.

پوست این میوه زرد رنگ سرشار از مواد مغذی چون فیبر،پتاسیم ، پروتئین و منیزیم می باشد . موز سرشار از ویتامینB6 نیز می باشد که خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ خواهد کرد . بنابراین از خوردن و تهیه اسموتی این میوه غافل نشوید.

کیوی

کیوی نیز میوه ای ضد پیری است چرا که حاوی ویتامین و می باشد .این میوه خاصیت مبارزه با چین و چروک صورت را دارد . خوردن این میوه برای سلامتی بسیار مفید است اما استفاده از آن ازطریق ماسک صورت بهتر خواهد بود . می توان از ماسک کیوی برای مقابله با چین و چروک ،اکنه، لکه های تیره پوستی ، افتاب سوختگی و کلاژن سازی استفاده کرد.

سیب 

پوست سیب برای استفاده موضعی عالی است . اقدامات آنزیمی آن به پوست در آبرسانی کمک می کند . سرکه سیب همچین یک تونر عالی طبیعی می باشد.


ساخت ماسک طبیعی بوتاکس در خانه

در اینجا به آموزش یک ماسک پوست خانگی بسیار موثر می پردازیم که می تواند باعث محکم شدن و حفظ قابلیت ارتجاعی پوست شود .

برای تهیه این ماسک به نشاسته ذرت و خامه ترش به میزان یک قاشق غذاخوری و مقداری آب هویج تازه نیاز است .

ابتدا حدود 100 میلی لیتر آب را با نشاسته ذرت مخلوط کرده و بر روی حرارت ملایم گذاشته تا آب تبخیر شده، یک خمیر متراکم بدست بیاید، آنگاه پس از سرد شدن آب هویج طبیعی و خامه ترش را به ترکیب اضافه کرده تا ماسک تکمیل شود .

قبل از استفاده از این ماسک ابتدا صورت را کاملاً شستشو داده آنگاه با ماسک کل نواحی مورد نظر پوست را پوشش داده برای حدود 30 دقیقه صبر می کنیم، پس از گذشت این مدت زمان صورت را با آب گرم می شویید تا باقیمانده مواد ماسک از سطح پوست پاک شود .

این ماسک باید در یخچال و محیط خنک نگهداری شود و توصیه بر این است که برای بدست آوردن بهترین نتیجه حدود سه الی پنج بار در هفته از آن استفاده شود .

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا