بهداشت و درمانمامان بابا

نگران لاغری صورتت نباش؛ با این مواد طبیعی صورتت رو تپل کن

لاغری صورت یکی از نگرانی‌های خانم‌هاست. به ویژه افرادی که رژیم‌های سخت می‌گیرند و یا سنشان بالا می‌رود، صورتشان لاغر می‌شود و این امری است که برای خانم‌ها ناخوشایند است.

مدرسه آنلاین – خیلی‌ها فکر می‌کنند برای اینکه صورتشان چاق شود حتماً باید به مراکز زیبایی رجوع کنند و با تحمل درد و صرف هزینه‌های بالا، صورت چاق و جوانی به دست بیاورند. اما ترفندهایی وجود دارد که در خانه با مواد طبیعی می‌توان صورت را تپل و زیبا کرد. در زیر به این راهکارها اشاره می‌کنیم.

زیاد آب بنوشید

این ساده‌ترین راه برای چاقی صورت در کمترین زمان می‌باشد، هر روز ۸ لیوان آب بنوشید و از میوه‌ها و سبزیجات تازه به مقدار فراوان استفاده کنید.

ورزش کنید

ورزش کردن باعث ورزیده شده و برجسته شدن عضلات می‌شود. همه بخش‌های صورت ما نیز دارای عضلات متعددی است که اگر آن‌ها را به طور مناسب ورزش دهیم به مرور ورزیده و برجسته شده و صورت چاقتر به نظر می‌رسد. ماساژ دادن صورت با لوسیون‌ها، روغن‌های مغذی و کرم‌های تغذیه کننده پوست نیز به چاق شدن تدریجی صورت شما کمک می‌کند.

برنامۀ غذایی خود را اصلاح کنید

اگر پیرو رژیم غذایی خاصی نیستید و در عین حال به دنبال چاق شدن صورتتان هستید، در اولین قدم برنامه غذایی خود را اصلاح کنید. به این معنا که به مقدار کافی از همه گروه‌های غذایی در طول روز استفاده کنید تا نیاز‌های بدنتان تأمین گردد. پروتئین‌های کم چرب مانند لبنیات کم چرب، سینه مرغ و ماهی، میوه‌ها و سبزیجات به شما در رسیدن به شکل بدنی طبیعی کمک می‌کنند.

با روغن بادام شیرین یا زیتون ناب صورت را روغن مالی کنید

روغن زالو به‌صورت موضعی استفاده کنید؛ روزانه یک ساعت روغن زالو به گونه بمالید و سپس بشویید؛ در صورتیکه با پوست شما سازگار بود می‌توانید مدت زمان بیشتری استفاده کنید و در صورتی که از جوش زدن بعد از روغن زالو شکایت دارید، می‌توانید پس از استفاده، از ماسک آب خیار استفاده کنید تا صورت شما خنک شود.

جوانۀ گندم

جوانه گندم سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی ضروری برای بدن مانند ویتامین A و ویتامین E است که علاوه بر تأمین نیازهای دیگر باعث شادابی پوست و تقویت آن می‌شود. هفته‌ای 3 تا 4 بار در وعده عصرانه یک کاسه ماست محلی و دو قاشق جوانه گندم به صورت پودر شده را مخلوط کرده و میل کنید البته پودر جوانه‌های گندم به‌صورت آماده به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

آلو بخارا

روزانه 5 عدد آلوبخارا میل کنید چرا که تحقیقات نشان داده میزان آنتی اکسیدان آلوبخارا بسیار بالا است و این برای پر حجم کردن صورت بسیار مناسب است.

آلوئه‌ورا بزنید

کمتر کسی است که با فواید آلوئه‌ورا برای پوست آشنا نباشد. این گیاه حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین C و ویتامین E است. به همین دلیل بیشتر افراد معتقد هستند که اگر آلوئه‌ورا را روی گونه‌های خود بزنند، گونه‌ها همیشه حالت شاداب و برجسته خواهند داشت.

سیب بخورید

اگر هر روز سیب بخورید به دلیل مواد مواد موجود در این میوه که در بالا نیز ذکر شد، بافت صورتتان دیرتر آسیب می‌بیند. در واقع پزشکان در جواب چی بخورم صورتم زود چاق بشه، این‌طور می‌گویند که سیب پوست صورت را نرم و چاق می‌کند.

استفاده از گلیسیرین و گلاب

اگر شب قبل از خواب، نصف لیوان گلاب و نصف گلیسیرین را با یکدیگر مخلوط کنید و به صورت خود بمالید، پوستی تمیز و هیدراته خواهید داشت که باعث سفت شدن و جوان شدن پوست شما می‌شود.

شیر بخورید

شیر حاوی مواد مغذی فراوانی است که سلامت پوست را برای ما به همراه دارد. از بین این مواد مغذی می‌توان به آمینو اسید، کلسیم، ریبوفلاوین (ویتامین B12)، پروتئین و ویتامین A و D اشاره کرد. به همین دلیل خوردن روزانه سه لیوان شیر موجب تقویت سلامت پوست شما خواهد شد.

آجیل و دانه بخورید

به دلیل چربی‌های مفیدی که در آجیل و دانه یافت می‌شود، با خوردن آن‌ها می‌توانید جوان‌تر و شاداب‌تر شدن پوست خود را تجربه کنید.

در واقع استفاده از آجیل و دانه، روشی بدون خطر برای توپر شدن صورت آن هم در کمتر از یک ماه خواهد بود. شما می‌توانید چهار نوع مغز را در برنامه‌ غذایی خود قرار دهید.

برای درست کردن آن به مغز پسته، بادام، فندق و خرما احتیاج دارید. چهار عدد از هر کدام را با دو عدد خرما مخلوط کنید و در نهایت به شکل خمیر در بیاورید.

می‌توانید از شیرۀ خرما نیز برای درست کردن این ترکیب استفاده کنید. خمیر را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید و در طول روز پنج  تا ۱۰ عدد از خمیرهای کوچک را میل کنید. استفاده از مغزهای روغنی یک راهکار عالی و طبیعی برای پرتر نشان دادن صورت است.

سیب‌ زمینی

سیب زمینی بعنوان یک عامل ضدپیری بسیار مؤثر شناخته شده است و نقش بسیار موثری در کاهش چین و چروک پوست دارد. استفاده از آب سیب زمینی سبب درخشش بیش‌تر و نرمی پوست می‌شود. از بین رفتن چروک صورت باعث می‌شود تا بافت پوست پر شده و صورت چاق بنظر برسد و از این رو چاقی صورت با سیب زمینی امکان پذیر خواهد شد. آب سیب‌زمینی را با یک توپ پنبه‌ای بر روی صورت ماساژ دهید و اجازه دهید تا روی پوست خشک شود. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

میوه‌ و سبزیجات بخورید

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر بوده و باعث آبرسانی بهتر به سلول‌های پوستی صورت می‌شود همچنین با خوردن میوه‌ها شما احساس سیری می‌کنید و کمتر سراغ تنقلات و مواد غذایی خشک مانند انواع فست فود‌ها می‌روید.


ویتامین‌ها و مواد معدنی
اگر به تشخیص کارشناس تغذیه یا پزشکتان، دچار کمبود مواد مغذی مانند ویتامین‌ها یا موادمعدنی هستید باید از مکمل‌های این مواد استفاده کنید. برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین E با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند از پیری و افتادگی پوست جلوگیری می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا