تربیتیمامان بابا

با این کارهای ساده برای مادر شوهرت بهترین عروس دنیا میشی

یکی از مسائلی که تازه عروس‌ها دارند راه ارتباط با مادر شوهر و صمیمی شدن با اوست. حتی کسانی که چند سال از ادوجشان می‌گذرد گاهی با مادر شوهر مشکل دارند.

مدرسه آنلاین – یکی از دغدغه‌های عروس‌ها ارتباط دوستانه با مادر شوهر بدون بروز اختلاف و دلخوری است. گرچه پس از گذشت چند سال از ازدواج با کمی تدبیر می‌توان روابط را صمیمی کرد.

در اینجا راهکارها و پیشنهاداتی برای تازه عروس‌ها داریم تا به راحتی با مادرشوهر خود صمیمی شوند.

در حضور وی به پسرش احترام بگذارید

این را بدانید که با نخستین بی حرمتی به شوهر آنهم در حضور مادر شوهر، به وی نشان دادید که اختلاف دارید و به وی اجازه دادید که در زندگی خصوصیتان مداخله کند.


بهتر است که در مورد اختلافات خانوادگی صحبت نکنید

بیشتر ممکن است که وی با رفتار و ویژگی های خانواده اش موافق باشد. بنابراین وی را در مواردی که بین شما و خانواده اش مشکل به وجود آمد، قضاوت نکنید.

از قبل قضاوت نکنید

متأسفانه در بسیاری از خانواده ها ، تصویرهای ذهنی ، بحث ها و صحبت های غلط در مورد خانواده همسر به خصوص مادرشوهر وجود دارد که از همان کودکی در ذهن دختر و پسرها حک می شود.

این تصورات نادرست از قبل باعث می شود که قبل از شروع زندگی مشترک ، در مورد مادرشوهر و خواهرشوهر، قضاوت عجولانه ای صورت گیرد و نتیجه چنین تصوراتی جز فضای کینه و کدورت میان عروس و خانواده شوهر نخواهد بود.

ایجاد ارتباط صمیمی

اگر طوری رفتار کنید که مادرشوهر و دیگر اعضای خانواده مطمئن شوند که با خانواده محترم و صمیمی وصلت نموده اند باعث تقویت ارتباط عاطفی و محبت در آنها نیز خواهد شد. اما در صورتی که از ابراز محبت طفره روید ، این احساس میان شما خدشه دار خواهد شد.

عصبانی نشوید

سعی کنید تا حد امکان در حضور مادر شوهرتان عصبانی نشوید. با رعایت ادب، نظرتان را درباره موضوع مورد بحث اعلام کنید، اما صدای‌ تان را بلند نکنید. پیش از آن‌ که کار به جاهای باریک برسد، با ادب و فروتنی بحث را خاتمه دهید.

با مادرشوهر در آشپزخانه اوقات بگذرانید

وقتتان را با مادر همسرتان در آشپزخانه بگذرانید تا هم به او کمک کنید و هم احساس تنهایی نکند. گاهی همراهی کنید اما زیاده ‌روی نکنید.

خود را جای او بگذارید

با وجودی که همه موارد جهت ایجاد ارتباط خوب و صمیمی را با خانواده همسر باز هم در برخی شرایط، اتفاقاتی رخ می دهد که دچار مشکل می شویم. بهترین راه حل این است که مسئله را برای خود توضیح دهیم به شکل کاملا منطقی ببینیم که مشکل اصلی آنها با من یا بالعکس چه می باشد. سپس مشکل را از زاویه دید مادرشوهر یا خواهرشوهر ببینیم و به آن فکر کنیم.

بعد با بررسی دوباره ببینیم که این مسئله چقدر دارای اهمیت است. گاه نیاز است که برخی ناراحتی ها و مشکلات را نادیده بگیریم و از کنار آنها عبور کنیم زیرا چشم پوشی از اشتباهات دیگران، آرامش ذهنی و روحی بسیاری در ما به وجود می آورد. اگر مشکل جدی باشد بهتر است که با همسرتان در میان بگذارید تا راه حل های متفاوتی برای رفع آن پیدا کنید.

همراه بودن با مادر شوهر

یکی از نکات مهمی که هر پسر و دختری باید آن را رعایت کنند حفظ ادب و احترام نسبت به افراد بزرگتر است. هرگز با با رفتاری به دور از ادب و الفاظ دور از شأن یک انسان با وقار با خانواده همسرتان سخن مگوئید.

اگر مادر شوهر شما دوست دارد گاه با او در آشپزی ، خرید یا نظافت هنمراه باشید حتما این کار را انجام دهید زیرا باعث افزایش بسیار صمیمیت میان شما و او می شود . فقط توجه داشته باشید که این کار را همیشه انجام ندهید زیرا انتظارات نامعقولی ممکن است از شما داشته باشند . البته جنبه و ظرفیت افراد متفاوت است و شناخت ظرفیت هرکس به شما در برنامه ریزی بهتر کمک می کند.

حس حسادت مادرشوهر را برانگیخته نکنید

حسادت را کنار بگذازیدو عشق و محبت بین مادر و شوهرتان را بپذیرید. علاقه بین آن دو هیچ شباهتی به علاقه بین شما و شوهرتان ندارد و نمیتواند جایگاه شما را تغییر دهد مگر این که خودتان حسادت کنید و جایگاهتان را از دست بدهید.

با مادرشوهرتان در جنگ روانی نباشید

گاهی اوقات برخی از مادرشوهرها به دلایل تجربه های تلخ گذشته یا مشکلات شخصی نه تنها با عروس بلکه با دیگران نیز رفتار درستی ندارند که ممکن است با خود تصور کنید از روی عمد این رفتارها را برای آزار شما انجام می دهد.

در این وضعیت قبل از هر تصمیمی با خود بگوئید او می خواهد مرا اذیت کند، آیا من دارم مطابق میل او عمل می کنم؟ آیا اجازه می دهم رفتار های او مرا آزاد دهد؟ پاسخ منفی به این سؤال یعنی شما کنترل زندگی خود را در اختیار دارید و به تنهایی توان مدیریت مشکلات را دارید.

نظر مادرشوهر را بپرسید

سعی کنید گاهی برای تصمیم ‌گیری‌ درباره مسائل مختلف، نظر مادرشوهرتان را جویا شوید. بدین ترتیب برای ایشان احترام قائل شده‌ اید.

هدیه دادن را فراموش نکنید

در ایام خاصی از سال مادرها دوست دارند که فرزندان در کنار آنها باشند . بهترین کار در دو یا سه روز ، تهیه هدیه برای مادرشوهرتان است . هدیه ای مناسب که زیاد گران نباشد اما کیفیت خوبی داشته باشد . این هدیه ها که در روز تولد ، روز مادر و قبل از سال نو به مادرشوهرتان می دهید برای او بسیار لذت بخش خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا