جدیدترین اخبار

افتتاح «بزرگ ترین کتابخانه دانش آموزی کشور» در مشهد

بزرگترین کتابخانه دانش آموزی کشور در مشهد مقدس با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش افتتاح شد.

مدرسه آنلاین- علیرضا کاظمی در سفر یک روزه خود به استان خراسان رضوی، با حضور در آیین افتتاح بزرگترین کتابخانه دانش آموزی کشور در مشهد با بیان این که چشمه جوشان پر خیر و برکت مجمع خیرین مدرسه ساز از جوار مضجع شریف امام رضا(ع) جوشید و امروزه تبدیل به یک درخت تنومند و پر ثمر در کشور شده است اظهار کرد: امروز یکی از آسیب‌های جامعه، دور شدن از فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی با تأکید بر ایجاد پیوند عمیق و وسیع میان دانش‌آموزان و فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: ضروری است در نظام تعلیم و تربیت به فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیشتر از قبل توجه شود، کانون اصلی و بنیان این فرهنگ، باید در مدارس پایه ریزی شود و توجه به این مهم امروزه بیش از پیش احساس می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که این کتابخانه باید محل رفت و آمد شبانه روزی متراکم دانش آموزان به منظور افزایش سرانه مطالعه کتب درسی و غیر درسی باشد افزود: لزوم تجهیز کتابخانه ها با رویکردی فناورانه مورد تأکید است، در این راستا مبلغ دو میلیارد ریال بابت تهیه کتاب به این بزرگترین کتابخانه دانش آموزی کشور در مشهد اختصاص خواهد یافت.

شایان ذکر است، این بنا با زیربنای ٩٨٠ مترمربع در پنج سالن با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

منبع: روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا