خبر ویژه

ادعای عجیب معاون وزیر در مورد شهریه مدارس عشایری

از مدارس عشایری کشور خبر می رسد که در سایه بی توجهی رسانه ها و احتمالاً ضعف در نظارت ها، شهریه دانش آموزان در این مدارس طی سال های اخیر به شدت افزایش یافته است.

مدرسه آنلاین- به نقل از سایت خبری اقتصادسنج: طبق گفته های رئیس سازمان امور عشایر کشور اکنون با پدیده جدیدی در این رابطه مواجه شده ایم. جایی که اخذ وجه ثبت نام در مدارس دولتی به عشایر نیز کشیده شده است و دانش آموزان عشایری برای ثبت نام در مدارس باید شهریه میلیونی پرداخت کنند.

افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیر دولتی در چند سال اخیر سر و صداها و واکنش های زیادی را به دنبال داشته است. در این میان، گاها نیز خبرهایی در رابطه با گرفتن شهریه از مدارس دولتی نیز به گوش رسیده است. خبرهایی که معمولا با واکنش وزارت آموزش و پرورش مواجه شده و مدیران این وزارت خانه از ممنوعیت اخذ هرگونه وجه از سوی مدارس دولتی سخن گفته اند.

در واقع، با وجود ممنوعیت اخذ وجه ثبت نام در مدارس دولتی همچنان شاهد دریافت پول از والدین تحت عناوین مختلف هستیم و این امر مشکلات زیادی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است. این در حالی است که بار‌ها از سوی مسئولان آموزش و پرورش به ممنوعیت افزایش شهریه در مدارس دولتی تاکید شد.

در این میان، طبق گفته های رئیس سازمان امور عشایر کشور اکنون با پدیده جدید و عجیبی در این رابطه مواجه شده ایم. جایی که اخذ وجه ثبت نام در مدارس دولتی به عشایر نیز کشیده شده است و دانش آموزان عشایری برای ثبت نام در مدارس باید شهریه میلیونی پرداخت کنند.

پاپی زاده: مدارس دولتی عشایری از دانش آموزان پول می گیرند!

عباس پاپی زاده معاون وزیر جهاد کشاورزی در همین رابطه عنوان کرد: مدارس شبانه روزی که یکی از مسائل مهم حوزه آموزشی به ویژه در مناطق عشایری است، دچار مشکل شده اند؛ به گونه ای که خیلی از این مدارس یا تعطیل شده اند یا در آستانه تعطیل شدن هستند.

وی افزود: در خیلی از مناطق عشایری، عشایر مجبورند برای هر کدام از فرزندانشان معادل مدارس غیر انتفاعی پول پرداخت کنند. برای نمونه در شیراز در برخی مناطق عشایری هر دانش آموز باید برای ثبت نام در مدارس دولتی باید ۳ میلیون پرداخت کنند که این از توان عشایر خارج است.

بنا بر آنچه از سوی رئیس سازمان امور عشایر عنوان شد، دریافت پول از عشایر برای ثبت نام در مدارس می تواند ضربه بزرگی به حوزه آموزش عشایر وارد کند و حتی برخی از دانش آموزان کم بضاعت را از تحصیل بازدارد.

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. دانش آموز دختر من در مدرسه تیزهوشان عشایری فارس قبول شد آنقدر سخت گرفتند طلب ۱۵میلییون پول کردند که مجبور شد انصراف دهد هوش سرشاری که نابود می شود

    1. ناشناس 3:50 … یک چیزی شنیدی که تو ایران مدتیه دروغ مجازی از زمین و زمان می باره . حالا تو رو هم جو گرفته . بافتی برای خودت .

    2. باسلام خداوکیل دانش اموز پایه هفتم پارسال بردم مدرسه عشایری کازرون ثبت نام کنم گفتن شهریه ۴ملیون ۸۰۰ هزارتومان فقط۲۰۰ هزار کم داشتم هرچ التماس کردم ثبت نام نکردن حتی ۲ کیلوعسل ب۴ کیلولیمو گزاشتم رومیز ریس خوردش وثبت نام نکردناامید برگشتم خانه پسرم گریه میکرد من دلداریش میکردم ودرخفا خود گریه میکردم بهدهانفرزنگ زدم قول ثبت نام میداد میرفتم منو مسخره ودست به سرمیکرد یک سال ازدرس عقب ماند باز امسال بیش از ده بار مراجعه کردم بااینکه یک کارگر بودم وهیچ درامدی بعلت دیسک کمر نداشتم ۵ملیون قرض گرفتم حلا دیگه بهانه اش ترک تحصیل دانش اموز بود جلو بچه ام منو تحقیر میکرد ومیگفت تودرحق پسرت ظلم کردی وظالمی بازباگریه ۵بار ناامید برگشتیم خانه خوشبختانه باپیگیری ریس اموزش پرورش بالاده جناب ذلفقار منصوری وخواهش برادرم که ازاستادان این ریس مدرسه بود بعدازیکسال ونیم
      2۰ابان بامنت وگرفتن ۶ ملیون ثبت نامش کرد به نظر شما چه کسی وچگونه بایدبااین مدیران بی لیاقت برخورد بشه گناه پدر بی پول وپسر بی گناه چیه الاه اکبر به عظمت خداوند قسم من خرج یک سال خانواده ام ک ۵نفره ۶ ملیون نشده یعنی نبوده که بشه خدایا تو به فریادمان برس دارن ایرانمون خراب میکنن

  2. خدا لعنتتون کنه به عشایر بدبخت هم رحم نمی کنید. پس وصیت امام یادتون رفت. عشایر ذخایر انقلابند. چرا این همه ظلم! که دانش آموز باهوش را از سر نداری از درس و مدرسه محروم می کنید. واقعآ آدم فکر میکند ایران در هرج ومرج بسر می برد.

  3. خوش به حال پدر مدارس عشايري ايران اقاي بهمن بيگي بزرگ كه رفت و اين روزها را نديد
    روحش شاد

    1. یعنی چی. مگه عشایر محروم مدرسه دارن. زیر یک تکه چادر یا تیر و تخته.کلاس میزارن. خدا وکیلی اگر این خبر صحت داره که دیگر حرفی نمیمونه.

      1. آره عزیز توی شیراز بلوار ابیوردی مدرسه چند طبقه دارند که دبیرستانی ها تا مقطع دیپلم درس می‌خوانند .در فیروز آباد و فراشبند و شهرهای کوچک رو هم ساختمان دارند .اما ابتدائی تاششم چون کوچ میکنند باید زیر چادر درس بخوانند.توی کوه که نمیشه ساختمون ساخت عزیز

  4. ای ملت از همه جا بی خبر معلم های عشایری 15روز باید برای محل اسکان عشایر برای تدریس حضور پیدا کنند که این مدت رو به یک هفته تقلیل دادند و حتی اغلب مواقع حضور پیدا نمی کنند یا اینکه یک آدم بی سواد دیگه ای رو جای خودشون میفرستند و مشغول کار دیگه ای هستند بغیر از این در استان لرستان معلم های عشایری به کلاه برداران بزرگ تبدیل شدند دامهای عشایر رو مثلا از اونها خریدند و پولشو هم ندادند به خاطر اینکه در مناطق صعب العبور تدریس میکنند از قانون فرار میکنند درس که نمیدهند هیچ شدند بلای جون عشایر جمع کنید این بساط فساد رو

  5. یکی دو نفر از کاربران هموطن رو جواب دادم و راهنمائی کردم .در مورد شهریه برای خوابگاه و غذا ووو دانش آموزان عشایر درسته . چون شبانه روزی است مبلغ رو بالا بردند که قابل قبول نیست و بی انصافی است .دوم اینکه آموزش و پرورش در مقابل هر دانش آموز مبلغ چهارده هزار تومان در سال هزینه در نظر میگیرد که به درد عهد قجر میخورد ولی هشیار باشید از بیزینس کاری مدیران نواحی که از به تعویق انداختن حقوق معلمان و سرمایه‌گذاری در اموری دیگر استفاده لاکچری میبرند تا برج سازی و زمین خواری و واردات ماشینهای شاسی ووو آموزش و پرورش امروز پا به پای شرکت نفت و دادگاهها در کسب درآمد رقابت تنگاتنگی دارند.ولی چه کنیم که ناچاریم شرعا و اخلاقا فرزندانمان را برای تحصیل به مدارس بفرستیم.

  6. متاسفیم ازعملکرددولت سیزدهم باتیم اقتصادیش تاالان میگفتنددست توجیب مردم میکنند عشایرین بیچاره چرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا