تغذیهمامان بابا

اینطوری یه پنکیک خوشمزه و راحت خونگی درست کن

پنکیک یا به عبارت درست‌تر کیک تابه‌ای، یک صبحانۀ خوشمزۀ بین‌المللی است که محبوبیت بالایی دارد و به این دلیل که در تابه (به انگلیسی pan) درست می‌شود پنکیک نام گرفته است.

مدرسه آنلاین – پنکیک انواع بسیار متنوعی دارد و در کشورهای مختلف با روش‌های متنوعی درستمی‌شود که معمولاً به عنوان میان وعده، عصرانه و بیشتر صبحانه میل می‌شود. البته نوعی کیک تابه‌ای هم وجود دارد که به عنوان پیش‌غذا خورده می شود و معمولاً با گوشت یا مرغ تهیه می‌شود.

در اینجا می‌خواهیم یک کیک‌تابه‌ای خوشمزه و آسان را برای صبحانه با هم یاد بگیریم. ابتدا به سراغ مواد اولیه و سپس طرز تهیه می‌رویم.

مواد لازم:

تخم‌مرغ: یک عدد

شکر : چهار قاشق غذاخوری

روغن مایع: چهار قاشق غذاخوری

وانیل: نصف قاشق چایخوری

آرد سفید: یک تا یک و نیم لیوان 

شیر : یک لیوان

بکینگ پودر: نصف قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا شکر، وانیل و تخم‌مرغ را در ظرفی می‌ریزیم و خوب با همزن هم می‌زنیم تا مواد سبک و روشن شود و تا حدودی فرم بگیرد. در حین کار، با لیسه دو بار، دورگیری کنید تا بوی ضهم نگیرد.حدود پنج دقیقه مواد را هم بزنید. 

مرحلۀ دوم:

حالا همزن را روی دور کند قرار دهید و روغن را اضافه کنید. فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید. سپس شیر را اضافه کنید و باز هم در حد مخلوط شدن هم بزنید. 

مرحلۀ سوم:

مخلوط آرد و بکینگ پودر را که زا قبل سه بار الک کردیم در سه مرحله اضافه می‌کنیم. کمی با همزن هم می‌زنیم تا یکدست شود. 

مرحلۀ چهارم:

مایع پنکیک را در جاسسی بریزید تا راحت‌تر بتوانید در ماهی‌تابه بریزید. زیر گاز را روشن کنید، ماهی تابه را رویش قرار دهید و کمی آن را چرب کنید. زیر شعله را ملایمِ ملایم کنید و مایع پنکیک را در تابه بریزید. وقتی یک طرفش سرخ شد، برگردانید تا سمت دیگرش هم سرخ شود. 

پنکیک شما آماده است. با عسل یا شکلات آب‌شده آن را نوش جان کنید.

نکات
* آردها با هم فرق می‌کنند. پس اول یک لیوان آرد را به مواد اضافه کنید، اگر مواد خیلی شل بود، بقیۀ آرد را کم کم اضاف کنید. باید غلظتش در حدی باشد که رون از جاسسی بیرون بیاید.

* همیشه فقط یک طرف پنکیک طلایی و یکدست می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا