تغذیهمامان بابا

این کوکی خوشمزه به درد کسایی میخوره که فر ندارن

در دورهمی‌های خانوادگی هیچ چیز به اندازۀ چای نمی‌چسبد. ما ایرانی‌ها معمولا عادت داریم چای را با یک چیز شیرین از قند و شکرپنیر تا شکلات و کیک و کلوچه بخوریم. چای و کلوچه یک میان‌وعدۀ خوب برای صبح یا یک عصرانۀ خوشمزه است که تقریباً برای همۀ ما دلچسب است و از آن استقبال می‌کنیم.

مدرسه آنلاین– چه بهتر که خودمان بتوانیم در خانه انواع شیرینی و کلوچه‌های متنوع، سالم، ارزان و بدون مواد نگهدارنده و افزودنی‌های شیمیایی درست کنیم و در کنار هم نوش‌جان کنیم.

کوکی یکی از انواع کلوچه‌های خوشمزه است است که محبوبیت بالایی دارد. برای درست کردن این کوکی خوشمزه و آسان با ما همراه باشید. این کوکی را می‌توان در ماهیتابه و روی گاز درست کرد.

مواد لازم

کره: ۵۰ گرم

شکر: نصف پیمانه

تخم‌مرغ: یک عدد

وانیل: نوک قاشق چایخوری

بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری

آرد: یک لیوان و یک سوم لیوان

شکلات چیپسی دو قاشق غذاخوری

شکلات خرد شده یا شکلات چیپسی: به مقدار لازم

طرز تهیه

مرحلۀ اول:

ابتدا کره‌ای را که به دمای محیط رسیده با شکر مخلوط می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم. بعد تخم مرغ و وانیل را اضافه و حسابی مخلوط می‌کنیم.

مرحلۀ دوم:

حالا آرد و بکینگ‌پودر را اضافه و مخلوط می‌کنیم تا بافت نرمی به دست بیاید. در آخر هم شکلات چیپسی را اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم یک ساعت داخل یخچال بماند.

مرحلۀ سوم:

کف ماهیتابه را کاغذ روغنی پهن می‌کنیم و از مواد کوکی مثل کوکو روی آن می‌ریزیم. ماهیتابه را روی حرارت خیلی کم می‌گذاریم. اجازه می‌دهیم به مدت ۱۵ دقیقه کوکی‌ها بپزد. وقتی زیرش  طلایی شد، یعنی کوکی‌ها پخته شده است. وقتی کوکی‌ها خنک شد آن را از ماهیتابه بردارید و در ظرف مورد نظر بچینید.  

کوکی‌ها آماده است. آن را با چای داغ کنار عزیزانتان نوش جان کنید و به هنرتان مرحبا بگویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا