اخلاقی مذهبیعلمی هنریکتابخانه

چرا نابرابری معضل آفرین است؟ منتشر شد

بررسی زندگی بسیاری از انسان‌های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده‌اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می‌شود تا به معرفی کتاب‌های برتر به ویژه تازه‌های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «چرا نابرابری معضل آفرین است؟» اثر تی ام اسکنلن در حوزۀ اجتماعی منتشر شد. این کتاب را نرگس سلحشور ترجمه کرده و نشر سروش مولانا در 303 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «کتاب «چرا نابرابری معضل‌آفرین است؟» از مهم‌ترین کتاب‌هایی است که در زمینه‌ی نابرابری نوشته شده است. نویسنده‌ی این کتاب، تی. ام. اسکنلن، با روشی تحلیلی به این موضوع می‌پردازد که چرا نابرابری به‌لحاظ اخلاقی پذیرفتنی نیست.
نویسنده معتقد است به شش دلیل می‌توان به نابرابری ایراد وارد کرد: باعث ایجاد تفاوت‌های تحقیرآمیز در منزلت انسان‌ها می‌شود؛ به ثروتمندان انواع غیرقابل‌قبولی از قدرت و تسلط بر کسانی که پول کمتری دارند اعطا می‌کند؛ تیشه به ریشه‌ی برابری فرصت اقتصادی می‌زند؛ منصفانه‌بودن نهادهای سیاسی را تضعیف می‌کند؛ منجر به نقض شرط دغدغه‌ی برابر نسبت به منافع کسانی می‌شود که حکومت مکلف است منافعی را در اختیار آن‌ها قرار دهد؛ و نیز از نهادهای اقتصادی نامنصفانه‌ ناشی می‌شود.»

توماس مایکل «تیم» اسکنلون، معمولاً با نام تی ام اسکنلون، فیلسوف آمریکایی است. در زمان بازنشستگی در سال 2016، او استاد آلفورد دین طبیعی، فلسفه اخلاق، و سیاست مدنی در گروه فلسفه دانشگاه هاروارد بود. او در سال 2018 به عضویت انجمن فلسفی آمریکا انتخاب شد.
کتاب «چرا نابرابری معضل‌آفرین است؟» را می‌توانید از اینجا تهیه کنید.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا