تغذیهمامان بابا

در خانه کره‌ی بادام زمینی رژیمی درست کنید؛ مزایای کره بادام زمینی رژیمی

کرۀ بادام زمینی از آن خوراکی‌های خوشمزه و پر خاصیتی است که از چربی و پروئین تشکیل شده است و به همین دلیل باید در مصرف آن حد تعادل را نگه داشت. 

مدرسه آنلاین – به کرۀ بادام زمینی‌ای که از بادام زمینی خالص تهیه شده باشد و داخل این کره از روغن، نمک شکر و آرد استفاده نشده باشد، کرۀ بادام زمینی رژیمی می‎گویند. شاید این مطلب باعث تعجب شما شود؛ اما در بسیاری از کره‌های بادام زمینی موجود در بازار به دلایل مختلف از روغن، شکر، نمک و آرد استفاده می شود.

احتمالا تا کنون متوجه شده‌اید که این ماده غذایی خواص منحصر به فردی دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین خواص این ماده غذایی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

خواص کرۀ بادام زمینی

کنترل وزن

یکی از مهم‌ترین خواص کره بادام زمینی، نقش آن در کنترل وزن است. بادام زمینی به دلیل داشتن موادی چون فیبر و پروتئین می‌تواند به شما کمک کند تا وزن خود را ثابت نگه دارید. طی این سال‌ها تحقیقات زیادی صورت گرفته و تاثیر استفاده از کره بادام زمینی روی کاهش و کنترل وزن به صورت کاملا تجربی مشاهده شده است.

کنترل فشار خون

همان‌طور که می‌دانید، کره بادام زمینی سرشار از چربی‌های مفید است. بنابراین مصرف آن باعث کاهش سطح کلسترول خواهد شد. کاهش کلسترول نیز می‌تواند ریسک‌های مربوط به فشار خون بالا را کاهش دهد. به علاوه این محصول حاوی پتاسیم است. پتاسیم نیز نقش مهمی در کنترل فشار خون دارد.

افزایش قوای جنسی در مردان

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص کره بادام زمینی، افزایش قوای جنسی در مردان است. یعنی مردانی که از مشکل زودارضایی یا اختلال نعوظ رنج می‌برند، بهتر است این ماده را مصرف کنند.

کمک به حفظ سلامت قلب و سینه

از دیگر ویژگی‌های مهم کره بادام زمینی می‌توان به حفظ سلامت سینه و قلب اشاره کرد. طبق بررسی‌های صورت گرفته، افرادی که این نوع کره را در رژیم غذایی خود مورد استفاده قرار می‌دهند، کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند. به علاوه وجود موادی مانند نیاسین، ویتامین E، چربی‌های اشباع نشده و… در این کره باعث حفظ سلامت قلب شما خواهد شد.

کنترل اشتها

دو قاشق غذا خوری از این کره حدود هشت گرم پروتئین دارد که مصرف آن در وعدۀ صبحانه و میان وعده‌ها همراه با نان غلات کامل می تواند باعث احساس سیری طولانی مدت شود و میل به خوردن غذا را در فرد کاهش دهد.

کنترل سطح قند خون

این کره با وجود داشتن کمی مزه شیرین، هنگام مصرف مقدار زیادی قند وارد بدن نمی کند و مانند بقیه خوراکی های شیرین باعث افزایش سطح قند خون نمی شود. افزایش و کاهش سطح قند خون در زمان کوتاه باعث احساس گشنگی و میل به خوردن غذای بیشتر می شود.

پروتئین و عضله سازی

اگر این کره در رژیم غذایی مناسبی که برای ورزشکارها طراحی شده گنجانده شود با داشتن پروتئین مناسب می تواند باعث عضله سازی شود.

کنترل چربی خون

وجود چربی مفید غیر اشباع در این کره باعث تنظیم سطح چربی خون می شود و این به سلامت ماندن قلب و عروق و پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند.

کالری کره بادام زمینی رژیمی

دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی رژیمی حدود ۱۹۰ کالری انرژی دارد. این کره ۸ گرم کربوهیدرات، ۱۶ گرم چربی و هفت گرم پروتئین دارد. برای سوزاندن این مقدار انرژی به ازای هر دو قاشق غذا خوری کره رژیمی باید حدود ۲۰ دقیقه بدوید یا یک ساعت پیاده روی کنید.

طرز تهیۀ کرۀ بادام زمینی رژیمی

برای تهیۀ کره بادام زمینی در خانه ابتدا یک کیلوگرم بادام زمینی را پوست کنده و حدود هفت دقیقه در فر با حرارت ۱۸۰ درجه بگذارید تا کمی ترد شود. اجازه دهید بادام زمینی‌ها سرد شود و بعد آنها را داخل دستگاه مخلوط‌کن بریزید. باید در چند مرحله بادام زمینی‌ها را از دیوارۀ مخلوط کن به سمت تیغه با کاردک هدایت کنید. اینقدر این کار را انجام دهید تا بعد از حدود ۳۰ دقیقه، کرۀ بادام زمینی به دست آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا