تغذیهمامان بابا

با این روش ساده یه ربعه نقل دلخواهت رو درست کن

چایی از نوشیدنی‌های محبوب ما ایرانی‌هاست که در نوبت صبحانه و عصر و بعد و قبل از غذا و در مهمانی و … نوشیده می‌شود. چایی معمولاً با قند خورده می‌شود اما شیرینی‌های خوشمزۀ دیگری هم با چایی مزه می‌دهد.

مدرسه آنلاین – چایی در کنار قند یک چایی قندپهلو می‌شود که همه عاشق آن هستند. اما در کنار قند شیرینی‌های دیگری مثل نقل و شکر پنیر نیز چایی را بسیار دلچسب می‌کند. نقل یک نوع قند ولی نرم‌تر و با عطر و طعم خوشمزه‌تر است که خیلی‌ها آن را به قند ترجیح می‌دهند. اما نقل همیشه در دسترس نیست و از همه جا نمی‌شود آن را تهیه کرد. از این رو اگر بتوانیم خودمان آن را درست کنیم، همیشه نقل با طعم‌ها و عطرهای مطبوع در دسترس داریم و با چای و نوشیدنی‌های دیگر می‌توانیم نوش جان کنیم. 

برای تهیۀ یک نقل عالی با ما همراه باشید.

مواد لازم:

شکر: شش پیمانه

گلوکز یا مقداری کرم تار تار: یک قاشق غذاخوری

بادام کامل: به مقدار لازم

مغز گردوی نصف شده: به مقدار لازم

پسته: به مقدار لازم

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا مقداری آب داخل یک قابلمه یا ماهیتابه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. گاز را با شعلۀ متوسط روشن کنید و شکر و آب را هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. با کمک لیسک کناره‌های قابلمه را تمیز کنید و اجازه دهید ترکیب آب و شکر به جوش بیاید.

مرحلۀ دوم:

حالا گلوکز مایع یا کرم تارتار را به ترکیب آب و شکر اضافه کنید و به سرعت مواد را هم بزنید. آن قدر به این کار ادامه دهید تا وقتی از این ترکیب بر می‌دارید، بعد از چند دقیقه حالت خمیری و نرم به خود بگیرد.

مرحلۀ سوم:

بعد از آماده شدن مواد نقل، شعلۀ گاز را خاموش کنید و آن‌ را داخل یک ظرف با ارتفاعی حداقل چهار سانتی‌متر بریزید. اجازه دهید مواد نقل کمی خنک شود. (برای درست کردن نقل با طعم‌های مختلف، باید مغز‌ها را داخل موادی بریزید که برای نقل تهیه کرده‌اید.)

مرحلۀ چهارم:

حالا به آرامی و با کمک یک چاقو یا قاشق کوچک، مغز‌ها را خارج کنید. نقل‌ها را داخل یک ظرف و روی کاغذ روغنی بچینید و بعد از این‌که یک سمت آن خشک شد، برگردانید تا سمت دیگر نقل‌ها هم خشک شود. توجه داشته باشید که نقل‌ها به همان شکلی که شما آن‌ها را می‌چینید، خشک می‌شود. پس سعی کنید آنها را به شکل دلخواه روی کاغذ روغنی قرار دهید.

نکته
*اگر می‌خواهید نقل‌های رنگی درست کنید، می‌توانید مقداری زعفران یا رنگ مخصوص غذا به خمیر نقل‌ها اضافه کنید.

*برای طعم دادن به نقل‌ها می‌توانید در خمیر نقل از دانۀ گشنیز آسیاب شده، پودر هل، مقداری عصاره بیدمشک یا حتی گل محمدی خشک و هر چیزی که دوست دارید، استفاده کنید.

*برای خوش عطر و طعم شدن نقل خانگی می‌توانید در مرحلۀ اول به جای اضافه کردن آب به شکر، از گلاب یا عرق بیدمشک استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا