تغذیهمامان بابا

طرز تهیه شیرینی نارگیلی مخصوص عید نوروز

نزدیک عید، خانم‌های با سلیقه و هنرمند به فکر درست کردن شیرینی‌های مختلف می‌افتند. پخت شیرینی در منزل علاوه بر اینکه هنر و سلیقۀ کدبانوها را نشان می‌دهد، از نظر هزینه نیز به‌صرفه است.

مدرسه آنلاین– پخت شیرینی‌های خانگی به نوعی سرگرمی و تفریح محسوب می‌شود و لذت‌بخش است. عطر شیرینی که در منزل می‌پیچد با خودش سرزندگی می‌آورد و اگر دم‌دم‌های عید باشد این شور را بیشتر هم می‌کند. شیرینی‌های خانگی به همان خوشمزگی شیرینی‌های قنادی است با این تفاوت که ظاهرش را خودتان با سلیقه و هنر خودتان می‌توانید طراحی کنید.

امروز طرز تهیۀ شیرینی نارگیلی را برای آموزش در نظر گرفته‌ایم. این شیرینی پای ثابت خیلی از سفره‌های عید است و محبوبیت بالایی دارد. با چند قلم مواد به راحتی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم:

شکر: 250 گرم

پودر نارگیل پرچرب: 125 گرم

روغن مایع: 75 گرم

سفیدۀ تخم‌مرغ: 125 گرم

آب لیموترش: یک دوم قاشق چایخوری

وانیل: یک سوم قاشق چایخوری

طرز تهیه:

مرحۀ اول:

ابتدا شکر و پودرنارگیل و نیمی از سفیده و نیمی از روغن مایع را با هم مخلوط کنید و دو بار در چرخ‌گوشت بریزید. در صورت نداشتن چرخ‌گوشت می‌توانید از غذاساز یا گوشت‌کوب برقی یا خردکن استفاده کنید و سه دقیقه خوب مواد را با هم ترکیب کنید. 

مرحلۀ دوم:

حالا مواد را در قابلمه ریخته و روی حرارت خیلی کم هم بزنید تا کمی گرم شود. در این موقع مابقی سفیدۀ تخم‌مرغ و روغن مایع، وانیل و آب‌ لیموی تازه را به مواد داخل ظرف اضافه کنید و سریع هم بزنید تا سفیده نبندد. مواد را تا زمانی روی حرارت قرار بدهید که مواد داخل آن کاملاً داغ شود. مراقب باشید که مواد قل نزند. باید داغی مواد را با انگشتتان حس کنید. به محض اینکه مواد داغ شد و دانه‌های شکر را زیر انگشتانتان حس نکردید از روی حرارت بردارید و مواد را در یک کیسه بریزید و اجازه بدهید در دمای محیط سرد شود. 

مرحلۀ سوم:

حالا کف سینی را کاغذ روغنی پهن کنید. مواد را در قیف ریخته و با فاصله روی کاغذ روغنی بریزید. سپس در فر از قبل گرم شده با دمای 175 درجۀ سانتیگراد به مدت یک ربع قرار دهید. دمای حرارت فرها متفاوت است و ممکن است به مدت زمان بیشتر و یا کمتری نیاز داشته باشد.

شیرینی نارگیلی

مرحلۀ چهارم:

وقتی روی شیرینی‌ها ترک‌های ریز زد و اطراف شیرینی کمی طلایی‌رنگ شد یعنی شیرینی آماده است. شیرینی را بعد از پخت سریع از فر خارج نکنید. اجازه بدهید دو دقیقه در فر بماند و سپس آن را خارج کنید.

شیرینی نارگیلی نوروز آماده است.

نکات:

*اندازۀ شیرینی‌ها باید دقیق باشد. بهتر است از ترازو استفاده کنید.

*دقت کنید داغ زدن به حدی باشد که وقتی انگشتتان را به مواد زدید، احساس داغی زیادی بکنید. 

*به هیچ وجه مواد داغ‌زده را در یخچال قرار ندهید و اجازه بدهید در محیط سرد شود.

*در صورتی که مواد بعد از سرد شدن خیلی سفت شد می‌توانید نصف یک عدد سفیدۀ تخم‌مرغ را اضافه کنید و هم بزنید. اگر مواد شل بود یک قاشق غذاخوری آرد برنج اضافه کنید. 

*اجازه بدهید شیرینی کاملاً سرد شود و بعد از سینی جدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا