تغذیهمامان بابا

این دمنوش خوشرنگ درمان انواع سرماخوردگیهاست

سرماخوردگی یک مشکل حاد و خود محدود شونده در دستگاه تنفس فوقانی است و عمده علائم آن شامل درجات مختلفی از عطسه، احتقان، ترشحات بینی، گلودرد، سرفه، تب با درجه پایین، سردرد و ناخوشی است.

مدرسه آنلاین – در فصل پاییز و به تدریج با سرد شدن هوا، شیوع بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی بسیار زیاد و رایج است. بیماری‌ای که شاید ساده به نظر بیاید اما در روزهای اول ممکن است فرد مبتلا را در انجام امور روزمره ناتوان کند و درمان ناصحیح یا دیرهنگام آن می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌های دیگر شود، بیماری‌هایی که سیستم ایمنی بدن را نشانه رفته است.

دمنوش‌های گیاهی و تغذیۀ مناسب به درمان هر چه زودتر سرماخوردگی و کاهش علایم آن بسیار کمک می‌کند. دمنوش به و سیب یکی از دمنوش‌های عالی برای درمان انواع سرماخوردگی است. این دمنوش به راحتی و با کمترین هزینه تهیه می‌شود. برای تهیۀ آن با ما همراه باشید.

مواد لازم:

میوۀ به: یک عدد

سیب: یک عدد

عسل: یک قاشق مرباخوری

برش لیمو: دو ورق

آب جوش: دو لیوان

طرز تهیه:

داخل یک قوری آبجوش ریخته و به خشک شده را به همراه سیب خشک شده داخل آن بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا چای به دم بکشد.  سپس داخل لیوان ریخته و به دلخواه عسل اضافه کنید. حلقه‌های لیمو را لبۀ لیوان قرار دهید.

اگر دوست داشتید می‌توانید آبلیمو یا دارچین نیز به آن اضافه کنید.

تخم به را هم به دمنوش اضافه کنید تا دمنوش شما لعاب دهد.

نوش جان!

طرز تهیۀ به خشک

برای تهیۀ به خشک باید به را چهار قارچ کنید و هسته آن را خارج کنید سپس به را با کمک رنده برقی یا دستی درشت خرد کنید سپس به کمک چند روش می توانید به را خشک کنید یا روی یک پارچه تمیز مقابل آفتاب ریخته و به مدت چند روز اجازه دهید تا خشک شود و یا از دستگاه میوه خشک کن استفاده کنید و یا از شوفاژ یا فر برای خشک کردن به استفاده کنید سپس در ادامه بعد از خشک شدن به داخل تابه ریخته و بعد از داغ شدن تابه آن را کمی تفت دهید تا به رنگ قهوه ای دربیاد بعد از خنک شدن داخل سینی ریخته سپس بسته بندی کنید. حواستان باشد به را زیاد تفت ندهید وگرنه می‌سوزد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا