تغذیهمامان بابا

آش رشته ی اردبیل، خوشمزه ترین آش برای شبهای پاییز

آش‌ها غذاهای سالم و خوشمزه‌ای هستند که غالباً محبوبیت بالایی هم دارند و در پاییز و زمستان که هوا سرد است خیلی مزه می‌دهد. 

مدرسه آنلاین– آش یک وعدۀ سبک و مقوی به شمار می‌رود که برای ناهار و به ویژه شام مناسب است. آش‌ها تنوع زیادی دارند و فقط خلاصه به آش رشته نمی شوند. در فصل پاییز که هوا رو به سردی می‌گذارد، هیچ چیز به اندازۀ آش نمی‌چسبد، به ویژه اگر نم بارانی هم بزند و آشخوری با باران همراه باشد، طعمش بی‌نظیرتر هم می‌شود. از آنجا که آش‌ها انوع و اقسام زیادی دارند می‌توان هر هفته، یک نوع آش جدید پخت تا هم سلامت خود در پاییز و روزهای سرد را تضمین کرده باشیم و هم از خوردن یک جور آش خسته نشویم.

امروز می‌خواهیم طرز تهیۀ آش رشتۀ اردبیلی را با هم یاد بگیریم. این آش مربوط به استان اردبیل است و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد.

مواد لازم:

عدس: ۲۰۰ گرم
لوبیا قرمز: ۲۰۰ گرم
لوبیا سفید: ۲۰۰ گرم
نخود: ۲۰۰ گرم
آلبالو خشک: ۱۵۰ گرم
آلوچه جنگلی خشک: ۱۵۰ گرم
زغال اخته خشک: ۱۵۰ گرم
برگه زردآلو: ۱۵۰ گرم
قیسی: ۷ الی ۸ عدد
پیاز خرد شده: ۲ عدد
روغن برای سرخ کردن: ۱/۲ پیمانه
رب گوجه: ۲ قاشق غذاخوری
رشته آش: ۳۰۰ گرم
زردچوبه: ۳ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
پیاز داغ و نعنا داغ برای تزیین :به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا آب را می جوشانیم. (از آب قلم هم می‌توان استفاده کرد.) بعد میوه‌های خشک را که قبلاً خوب شسته‌ایم اضافه می‌کنیم.  بعد از اینکه میوه‌های خشک پخت، حبوبات پخته را اضافه می‌کنیم.

به محض اینکه چند جوش زد، رشته را می‌ریزیم و روغن، نمک و زردچوبه را اضافه می‌کنیم و سپس رب می‌زنیم. حدود 15 دقیقه بعد که آش جا افتاد، در ظرف مورد نظر می‌ریزیم و با پیاز داغ و نعناع داغ تزیین می‌کنیم.

نکته: هر کدام از میوه‌های خشک را نداشتید می‌توانید حذف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا