تغذیهمامان بابا

با دو تا لیوان آرد، 70 تا از این شیرینیهای خوشمزه برای عید درست کن

شیرینی‌پزی یکی از تفریحات لذت‎‌بخش است که خیلی از بانوها به آن علاقه دارند و با آرامش و عشق در اوقات فراغت برای عزیزانشان و حتی برای عید شیرینی‌های خوشمزه و خوش رنگ و لعاب می‌پزند.

مدرسه آنلاین – پخت شیرینی در منزل علاوه بر اینکه هنر و سلیقۀ کدبانوها را نشان می‌دهد، از نظر هزینه نیز مقرون به‌صرفه است.

امروز یک شیرینی مخصوص عید با ماندگاری بالا و طعم عالی برای شما در نظر گرفته‌ایم. این  شیرینی ارزان و راحت را را با دو لیوان آرد درست کنید که 70 تا شیرینی می‌دهد. برای تهیۀ این شیرینی با ما همراه باشید.

مواد لازم: 

کره: 150 گرم

پودر قند: نصف لیوان

زردۀ تخم‌مرغ: دو عدد

آرد قنادی: دو لیوان سرخالی

وانیل: نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه:

ابتدا پودر قند و کره را با لیسک خوب مخلوط کنید. حالا دو تا زردۀ تخم‌مرغ را با کمی وانیل اضافه و با لیسک ترکیب کنید تا یکدست شود. سپس آرد را آرام آرام به مواد اضافه کنید و با نوک انگشتانتان یا لیسک انقدر ترکیب کنید که خمیر نرمی به دست بیاید. حالا خمیر را چهار قسمت کنید و هر قسمت را با طعمی که دوست دارید ترکیب کنید. اگر هم خواستید همینطوری ساده درست کنید.

با قالب دلخواهتان قالب بزنید یا به اندازۀ یک گردو یا کوچکتر با دست بردارید و گرد کنید و بعد با پشت لیوان صاف کنید. با پودر پسته یا هر چیزی که دوست دارید رویش را تزیین کنید.

شیرینی‌ها را در سینی فر بچینید و در فر از قبل گر‌م شده با دمای 170 به مدت یک ربع قرار دهید. 

نکته: 

خمیر را می‌توانید ساده درست کنید یا با شکلات چیپسی، زعفران، گردو و پودر کاکائو طعم‌دار کنید.

این شیرینی را می‌توانید روی گاز هم درست کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا