علمی هنریکتابخانه

سم دردناک در بازار کتاب کودک

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «سم دردناک» اثر نیک آرنولد در حوزۀ علم با زبان طنز برای کودکان منتشر شد. این کتاب را پرستو حمیدی‌راد ترجمه کرده و نشر هوپا در 168 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «سم‌ها دردناک‌‌‌‌‌اند! اگر این کتاب را بخوانی، متوجه می‌شوی سم‌ها چقدر می‌توانند دردناک باشند.

این کتاب از کلاس شیمی ترسناک‌تر و از امتحان دلهره‌آور‌تر است!
 
آیا می‌دانی روزانه از کدام ترکیب تهدید‌آمیز سم‌های سدیم و کلر استفاده می‌کنی؟ کدام حشره‌ی بدجنس سالیانه حدود 40 ‌هزار نفر را می‌کشد؟ کدام قسمت بدن راه سم‌های خطرناک را مسدود می‌کند؟ تنفس کدام گاز مخوف برای ریه‌ها آزاردهنده است؟ کدام سم باعث می‌شود ریه‌هایت از مایع پر ‌شود و بعد روی زمین خشک غرق شوی؟! اگر عامل ترس را در این کتاب با وحشت‌سنج اندازه بگیری، دستگاه منفجر می‌شود…!»
 
نیک آرنولد محقق و نویسندۀ بریتانیایی و خالق مجموعۀ علوم ترسناک است. وی کار نویسندگی را از نوجوانی آغازکرد و در سال ۲۰۰۰ با نوشتن کتاب میکروب‌های ترسناک مجموعۀ علوم ترسناک را آغازکرد که شامل چهل عنوان کتاب است و در سال ۲۰۰۴ جایزۀ مجموعه‌ها را دریافت کرد. کتاب‌های این مجموعه علم را با شکل طنز به کودکان می‌آموزد.
 
کتاب «سم دردناک» را می‌توانید از نشر هوپا تهیه کنید.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا