تغذیهمامان بابا

یه دسر آسون هندی بینظیر که مطمئنم تا حالا نخوردی

دسرهای از خانوادۀ شیرینی‌جات خوشمزه‌ای هستند که در وعده‌های عصرانه و چاشت بسیار می‌چسبد و باب میل اهالی شیرینی‌دوست است.

مدرسه آنلاین – دسر ماست پخته شده یکی از انواع دسرهای هندی است که از ترکیب ماست با خامه صبحانه و شیرعسلی تهیه می‌شود و طعم بسیار دلچسبی دارد.

 دسر ماست پخته شده یکی از دسر‌های خوشمزه و محبوب هندی است که هندی‌ها آن را برای سال نو تهیه می‌کنند و یک دسر بسیار لطیف و خوشمزه است که اگر یکبار آن را امتحان کنید، حتماً عاشقش می‌شوید. برای تهیۀ این دسر جدید با ما همراه باشید.

مواد لازم

ماست ساده: یک دوم پیمانه

خامۀ صبحانه: یک دوم پیمانه

شیرعسلی: یک دوم پیمانه

زعفران دم کرده غلیظ: دو قاشق غذاخوری

اسانس وانیل یا گلاب: نصف قاشق چای‌خوری

پودر هل: نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

ابتدا ماست را داخل یک کاسه بریزید، سپس خامۀ صبحانه، شیرعسلی، زعفران دم کرده، پودر هل و وانیل را به ماست اضافه کنید و با همزن دستی یا قاشق خوب هم بزنید. حالا مایۀ آماده را داخل کاسه‌های مخصوص دسر که برای فر مناسب است یا داخل فنجان یا پیاله بریزید. کاسه‌ها را داخل سینی لبه‌دار یا گود فر بچینید و یک لیوان آب داخل سینی بریزید. سینی فر را داخل فر ۱۷۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا بپزد. بعد از اینکه سینی را از فر خارج کردید، ظرف‌های دسر را به مدت دو تا سه ساعت داخل یخچال بگذارید تا حسابی خنک و دلچسب شود. سپس میل کنید. نوش جان.

منبع: فرارو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا