بهداشت و درمانمامان بابا

این ادویه ی خوشرنگ در درمان افسردگی جادو میکند

زردچوبه یک ادویۀ پر کاربرد در سراسر جهان است که ما ایرانی‌ها هم در بیشتر غذاهایمان از آن استفاده می‌کنیم. این ادویه به صورت ریشۀ زرد رنگی است که پس از آسیاب شدن، به صورت پودر مصرف می‌شود.

مدرسه آنلاین – زردچوبه خواص زیادی برای سلامتی دارد و در بهبود برخی بیماری‌ها از جمله افسردگی نقش درمانگر دارد.  از مهم‌ترین خواص زردچوبه می‌توان به خاصیت ضد درد، درمان جوش و آکنه، سلامت کبد، درمان سیاهی دور چشم، مفید برای دستگاه گوارش، درمان افسردگی، مفید برای دوران قاعدگی و مفید برای لاغری و کاهش وزن اشاره کرد.

زردچوبه داروی ضد افسردگی

نتایج مطالعاتی که اخیراً انجام شده است نشان می‌دهد که زردچوبه می تواند برای درمان افسردگی نیز مفید باشد. این ادویۀ ارزشمند حاوی مقادیر مناسبی از کورکومین است که این ماده برای درمان افسردگی بسیار مفید است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کورکومین موجود در زردچوبه می‌تواند باعث تحریک دوپامین مغز و ترشح سروتونین شود که برای درمان افسردگی بسیار مفید می باشد. کسانی که احساس می کنند افسردگی دارند می تواند زردچوبه را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

 

مکمل زردچوبه

مکمل های زردچوبه در فروشگاه های مواد غذایی به فروش می رسند. آن ها همچنین به صورت تنتور یا عصاره موجود هستند. فرم مورد استفاده ی شما مهم نیست. آنچه مهم است این که کورکومین (یا کورکومینوئیدها) در هر مکمل چه مقدار گنجانده شده است. اطمینان حاصل کنید که درصد بالایی باشد؛ حدود 95 درصد ایده آل است.از مصرف مکمل های زردچوبه که نمی گویند مقدار کورکومین در آن ها چقدر است خودداری کنید. این مکمل ها ممکن است بیشتر از کورکومین، سایر ترکیبات زردچوبه را در خود داشته باشند.

همچنین مکمل هایی با 100 درصد کورکومین استخراج شده خالص در دسترس هستند. دریافت یک مکمل خالص ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. به یاد داشته باشید که مکم‌ های گیاهی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید نمی‌شود. شما فقط باید محصولات را از تولیدکنندگانی خریداری کنید که به آنها اعتماد دارید.

فلفل سیاه را حتماً به زردچوبه اضافه کنید

پیپرین ترکیبی است که در فلفل سیاه یافت می شود. مطالعات نشان می دهد که پیپرین جذب سایر ترکیبات را در طی هضم افزایش می دهد. پیپرین می‌تواند مکمل ها به ویژه مکمل‌های گیاهی را موثرتر کند. این ماده به بسیاری از مکم‌ ها از جمله کورکومین استخراج شده اضافه می شود.

مکمل های ترکیبی از کورکومین و پیپرین یکی از گزینه‌های مورد حمایت در تحقیقات برای افسردگی هستند. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که کورکومین در ترکیب با پیپرین مؤثرتر از کورکومین به تنهایی است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا