بهداشت و درمانمامان بابا

چه کار کنیم بعد از رژیم پوستمان سفت و شفاف بماند؟

رژیم گرفتن از تصمیم‌های سختی است که پایبندی به آن هم دشوار است. اما وقتی این سختی‌ها را پشت سر می‌گذاریم و به وزن دلخواهمان می‌رسیم با یک مشکل دیگر مواجه می‌شویم و آن شل شدن پوست است.

مدرسه آنلاین – در کاهش وزن‌های خیلی عمده و خیلی سریع، شلی و افتادگی پوست کاملاً بدیهی است. زمانی که پوست به طور قابل توجهی کشیده شده باشد و برای مدت طولانی به همین شکل باقی بماند، فیبرهای کلاژن و الاستین آسیب می‌بیند. در نتیجه، آنها بخشی از توانایی خود را برای دوباره جمع شدن از دست می‌دهد و شل می‌شود.

اما نگران نباشید. اگر افتادگی پوست و شلی پوست شما جزئی است، از درمان‌های غیر تهاجمی و خانگی می‌توانید استفاده کنید.

ورزش

افتادگی پوست بدن ناشی از کاهش وزن متوسط ​​یا بارداری را می‌توان با ورزش بهبود بخشید. هر حرکتی که باعث ایجاد توده عضلانی یا سفت شدن ماهیچه‌ها شود می‌تواند ظاهر افتادگی جزئی پوست را کاهش دهد. 

تمرینات قدرتی

انجام تمرینات مقاومتی می‌تواند توده عضلانی را افزایش دهد. عضله سازی از طریق ورزش می‌تواند ظاهر افتادگی پوست را به خصوص در پاها و بازوها بهبود بخشد.

ورزش صورت

شواهد کمی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش‌های صورت می‌توانند افتادگی پوست اطراف چانه، گردن و گلو را کاهش دهند. اما امتحان آن ضرر ندارد. بسیاری از طرفداران یوگا بر این باورند که برخی ورزش‌ها برای کاهش افتادگی پوست صورت مفید هستند.

پیلاتس

ورزش دیگری که با تقویت میان تنه، بازوها و پاها عضلات شما را سفت و قوی می‌کند پیلاتس است. وقتی زیر پوست عضله باشد، پوست ظاهر بهتری پیدا می‌کند و کمتر افتاده به نظر می‌رسد.

 مکمل‌ها

برخی از مکمل‌های خوراکی حاوی موادی مانند کلاژن و اسید هیالورونیک است که به کاهش افتادگی پوست کمک می‌کند. برخی از مکمل های پوستی که می‌توانید برای این منظور مصرف کنید؛ عبارتند از:

کلاژن

مکمل‌های کلاژن ممکن است به جایگزینی کلاژنی که بدن به طور طبیعی از دست می‌دهد کمک کند. مکمل‌های کلاژن به شکل قرص، پودر، کپسول و نوشیدنی وجود دارد. اما هنوز شواهد قطعی برای این موضوع، تائید نشده است.

آنتی اکسیدان‌ها

آنتی اکسیدان‌ها به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. رادیکال‌های آزاد ممکن است باعث پیری پوست شوند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان شناخته شده است و از تولید کلاژن حمایت می‌کند. بدون ویتامین C، تولید کلاژن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

مکمل‌های آنتی اکسیدانی به شکل قرص، کپسول و پودر وجود دارد. اگر مکمل در دسترس شما نیست؛ داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها به عضله سازی و تقویت کلاژن پوست شما کمک می‌کند. نوشیدن آب زیاد نیز خاصیت ارتجاعی دارد و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد.

به میزان لازم آب بنوشید

پوست سالم در واقع پوستی است که هیدراته باشد. آب کافی می‌تواند پوست را هیدراته نگه دارد. از نوشیدن چای و قهوه و نوشیدنی های کافئینه پرهیز کنید.

نوشیدن چای دارچین با عسل

یک روش موثر برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن است و منجر به تقویت ماهیچه‌ها و پوست نیز می‌شود. ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه این نوشیدنی را بخورید تا به ترمیم پوست شل شده کمک کنید.

 خوردن آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی از بهترین مرطوب کننده‌ها و شفا دهنده‌های پوست آسیب دیده است. آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن برای بهبود پوست شل شده شکم و بازوها بسیار موثرند. ماساژ با ژل آلوئه‌ورا هم همین خاصیت را دارد.

از پروتئین‌ها در رژیم غذایی استفاده کنید

پروتئین برای قابلیت ارتجاعی پوست مهم است و کلاژن یکی از فراوان‌ترین پروتئین های بدن است. در صورتی که پروتئین رژیم غذایی کافی نباشد کلاژن تخریب شده و پوست شل با چین و چروک خواهد شد. از منابع خوب پروتئینی می توان؛پنیر، شیر، حبوبات، دانه ها، آجیل، ماهی را نام برد.

از پوست خود مراقبت کنید

در شرایطی که آفتاب است و در شرایط لازم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. روزانه لایه برداری انجام دهید زیرا به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و گردش خون پوست را افزایش می دهد.

استفاده از ماسک های طبیعی و گیاهی

ماسک های گیاهی مختلف مانند ماسک لیمو، سدر، ماست، سفیده تخم مرغ، انواع میوه ها، جوش شیرین و روغن نارگیل و … می توانند در کاهش افتادگی پوست ناشی از پیری موثر باشند. می‌توانید ماسکی خانگی تهیه کنید و با ماساژ آن روی پوست صورت، آن را لایه برداری کرده و به افزایش کلاژن‌سازی کمک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا