بهداشت و درمانمامان بابا

با درمان خانگی چروکهای صورتت را فوری و آسان از بین ببر

داشتن پوست صاف و شفاف و زیبا و البته جوان خواستۀ همۀ افراد به ویژه بانوان است. بانوان بیشتر از آقایان به جوانی خود اهمیت می‌دهند و به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند ظاهری جوان داشته باشند.

مدرسه آنلاین – داشتن پوست صاف و جوان مهم‌ترین راز جوانی است. پوست بارزترین مصداقی است که در نگاه اول جوانی یا میانسالی و پیری را نشان می‌دهد. از این رو سلامت و جوانی آن اهمیت زیادی دارد. امروزه با درمان‌های شیمیایی و تزریق و … سعی می‌کنند جوانی پوست را حفظ کنند اما راه‌های کم‌هزینه و بدون درد و سادۀ خانگی وجود دارد که تأثیر شگرفی در شادابی پوست دارد. در زیر به برخی از این درمان‌های خانگی می‌پردازیم.

استفاده از یخ

یخ می‌تواند به کوچک شدن منافذ پوست کمک کند و به نوبه خود باعث کشیدگی پوست و کاهش چروک‌ها می‌شود. کافیست یک قطعه یخ را در یک پارچه نرم بپیچید و روی صورت خود بگردانید.

 روغن زیتون

روغن زیتون یکی دیگر از داروهای خانگی و طبیعی برای رفع چین و چروک است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قبل از خواب چند قطره از این روغن را روی پوست خود ماساژ دهید. سپس آن را با حوله تمیز کنید تا با پوستی نرم و لطیف از خواب بیدار شوید.

 آب لیمو

این میوه غنی از ویتامین C می تواند راهی عالی برای درمان خانگی چین و چروک صورت باشد. کافی است مقداری لیمو خرد کرده و آب آن را بر خطوط ریز صورت خود ماساژ دهید. خاصیت اسیدی لیمو به پوست شما درخشان‌تر شده و باعث کاهش چین و چروک نیز می‌شود.

آلوئه ورا

آلوئه ورا سرشار از اسید مالیک است که باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شود. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مقداری ژل را از گیاه بگیرید و آن را همانطور که هست روی پوست خود بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا زمانی که خشک شود و بعد آن را بشویید. همچنین می توانید ژل را با مقداری روغن ویتامین E مخلوط کرده و برای درمان خانگی چین و چروک صورت آن را روی صورت خود بمالید.

استفاده از ماسک‌های سریع

ماسک‌هایی با ترکیباتی مثل خیار و عسل، می‌توانند به سرعت پوست را مرطوب کنند و چروک‌ها را کاهش دهند.

استفاده از روغن ویتامین E

این روغن طبیعی آنتی‌اکسیدانی قوی است که می‌تواند به سرعت پوست را ترمیم کند و چروک‌ها را کاهش دهد.

 حالت خوابیدن خود را تغییر دهید

بعضی چین‌وچروک‌ها به علت حالت خوابیدن شما به وجود می‌آیند که به آنها چروک‌های فشاری می‌گویند. هر شب، زمانی‌که صورت‌تان را روی بالش قرار می‌دهید، به پوست‌تان فشار وارد می‌شود. این فشار به مرور زمان، باعث ضعیف‌تر شدن بعضی قسمت‌های پوست می‌شود.

این امر در نهایت به شکل‌گیری چین و چروک منجر می‌شود. با خوابیدن به پشت، از بروز چین و چروک جلوگیری کنید یا سرعت ایجاد آنها را کاهش دهید.

رفع چروک صورت با گلاب

گلاب یکی از محصولات طبیعی است که می‌تواند به کاهش چروک‌های صورت کمک کند. در زیر چندین روش برای استفاده از گلاب برای رفع چروک‌های صورت آورده شده است:

گلاب و عسل: ترکیب گلاب و عسل می‌تواند یک ماسک طبیعی و مرطوب کننده برای پوست باشد. این ماسک می‌تواند به کاهش چروک‌ها کمک کند. برای این کار، دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید و بر روی صورت خود بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه، صورت خود را با آب گرم بشویید.

گلاب و آلوئه ورا: آلوئه ورا خاصیت آرام‌بخشی و مرطوب‌کنندگی دارد که می‌تواند به کاهش چروک‌ها کمک کند. برای این کار، یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و بر روی صورت خود بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه، صورت خود را با آب گرم بشویید.

گلاب و روغن جوجوبا: روغن جوجوبا خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد و می‌تواند به کاهش چروک‌ها کمک کند. برای این کار، یک قاشق غذاخوری گلاب را با چند قطره روغن جوجوبا مخلوط کنید و بر روی صورت خود بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه، صورت خود را با آب گرم بشویید.

توجه به تغذیه

 این روش‌ها تنها اثرات موقتی دارند و برای نتایج بلند مدت، باید به مراقبت‌های منظم پوست و رژیم غذایی سالم توجه کنید.

بهترین روغن

روغن‌های طبیعی می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌ها برای مراقبت از پوست و کاهش چین و چروک‌های صورت باشند. در زیر چندین گزینه از بهترین روغن‌ها برای این منظور آورده شده است:

روغن آرگان: این روغن، با خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی خود، می‌تواند به بازسازی پوست کمک کند و چین و چروک‌ها را کاهش دهد.

 روغن نارگیل: روغن نارگیل خاصیت مرطوب‌کنندگی قوی دارد و می‌تواند به کاهش چین و چروک‌های صورت کمک کند. همچنین، این روغن حاوی ویتامین E است که برای سلامت پوست ضروری است.

 روغن بادام شیرین: روغن بادام شیرین حاوی ویتامین‌های A و E است که به تجدید پوست کمک می‌کنند و به همین دلیل باعث کمتر شدن چین و چروک‌ها می‌شوند.

 روغن آووکادو: روغن آووکادو حاوی ویتامین‌های A, D, و E است که به ترمیم پوست کمک می‌کنند و چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهند.

 روغن هویج: روغن هویج حاوی بتاکاروتن و ویتامین A است که به تجدید پوست کمک می‌کنند و موجب جوان‌سازی و رفع پیری پوست می‌شوند.

روغن دانه‌های انگور: این روغن حاوی ویتامین E و امگا-۶ است که به ترمیم پوست کمک می‌کنند و باعث کاهش چین و چروک‌ها می شوند.

مصرف قند را کاهش دهید

مصرف قند روی سلامت شما اثر دارد. قند در بدن شما باعث شروع فرآیند گلیکاسیون (glycation) می‌شود که محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (Advanced glycation end-products)، که به‌طور اختصاری AGE شناخته می‌شوند، برای پوست مضر هستند.

AGEها به مرور زمان سبب تجزیه کلاژن موجود در بدن می‌شود و این امر به پیر شدن پوست شما منجر می‌شود. بعضی روش‌های طبخ مانند گریل کردن و سرخ کردن نیز با افزایش AGEها ارتباط دارند. به جای این روش‌ها می‌توانید از پختن و آب‌پز کردن استفاده کنید. کاهش مصرف قند و غذاهای سرشار از چربی، به حفظ جوانی صورت شما کمک می‌کند.

از مصرف دخانیات پرهیز کنید

مصرف دخانیات افزون بر اینکه برای سلامت شما مضر است، باعث پیری زودرس صورت‌تان می‌شود. تفاوت قابل توجهی بین روند پیری پوست افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند با افرادی وجود دارد که دخانیات مصرف نمی‌کنند. این امر نشان می‌دهد مصرف دخانیات روی پوست صورت شما تأثیر منفی می‌گذارد.

حتی قرار گرفتن در معرض دود غیرمستقیم دخانیات نیز خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها و بیماری‌ها را افزایش می‌دهد و باعث آسیب به پوست می‌شود.

چای بادرنجبویه بنوشید

بادرنجبویه از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. نوشیدن چای بادرنجبویه سبب انعطاف‌پذیری بیشتر پوست شما می‌شود و بافت‌های آسیب‌دیده آن را درمان می‌کند.


نیازی به نگرانی درباره چین و چروک پوست نیست. داشتن سبک زندگی غلط، به‌طور مثال مصرف دخانیات یا استفاده از تخت‌های برنزه‌کننده، نگرانی دربارۀ ظاهر پوست و نیز خطر ابتلا سرطان پوست را افزایش می‌دهد. بنابراین روش‌های خانگی و تصحیح سبک زندگی و تغذیه به جوانی و شادابی و زیبایی پوست کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا