جدیدترین اخبار

گفتگو با رضا کاشانیان؛ مدرس نابغه ی هوش و استعداد تحلیلی کشور

رضا کاشانیان که برای اولین بار در کشور در کلاس های آنلاین آمادگی آزمون تیزهوشان خود علاوه بر رشد ضریب هوشی روی هوش هیجانی دانش آموزان نیز کار می کند و باعث موفقیت بیش از 1000 دانش آموز در مدارس تیزهوشان سراسر کشور شده است. او معتقد است در کنار هوش عقلانی (IQ)، باید هوش هیجانی (EQ) دانش آموزان نیز تقویت شود.

مدرسه آنلاین- با رضا کاشانیان مدرس پرمخاطب و نابغه ی کشور که در زمینه هوش و خلاقیت تخصصی منحصر به فرد دارد  به گفت و گو نشستیم تا با عوامل موفقیت وی و دانش آموزانش بیشتر آشنا شویم.

چه عاملی باعث قبولی بالای دانش آموزان شما در آزمون تیزهوشان شده است؟

برنامه ی اصلی من در کلاس ها افزایش خلاقیت و رشد هوش عقلانی دانش آموزانم است. در واقع با یاد دادن تکنیک های خاص حل سوالات هوش و مهارت های حل مسئله به رشد ضریب هوشی دانش آموزان کمک می کنم.

به نظرم هر چقدر حال دانش آموزان خوب باشد انگیزه و انرژی آنان بالا رفته ، مطالب را بهتر یاد می گیرند و احتمال موفقیت شان بیشتر می شود. هر چه قدر دانش آموزان با باور به توانایی های خود، با انگیزه و حال خوب در آزمون تیزهوشان شرکت کنند، بهتر می توانند از مطالب و تکنیک هایی که یاد گرفته اند استفاده کنند.

امسال برای اولین بار در کشور علاوه بر رشد هوش عقلانی  روی هوش هیجانی دانش آموزان نیز برنامه داریم و کار کرده ایم، که علاوه بر افزایش قبولی دانش آموزان، باعث موفقیتشان در سال های آتی و بعد از ورود به مدارس تیزهوشان نیز خواهد شد.

رضا کاشانیان، طراح سوالات هوش آزمون های شبیه ساز مطرح کشوری تاکید کرد؛ مهمترین نقش در این موفقیت را، اولیا و دانش آموزانم داشته اند. ما نیز با برنامه ریزی اصولی و جلسات تخصصی مشاوره ویژه دانش آموزان و اولیا کمک کردیم که خانواده ها برنامه ی منسجمی داشته باشند و در مسیر درستی حرکت کنند.

 به حول قوه ی الهی همه ی این عوامل سبب شدند که برای سومین سال متوالی بیشترین درصد قبولی تیزهوشان را در کشور داشته باشیم و این موفقیت بزرگ را همراه با دانش آموزانم و اولیا جشن بگیریم.

چرا دانش آموزان با اشتیاق زیاد در کلاسهای شما حضور پیدا می کنند؟

همه ی دانش آموزان با استعداد هستند و شکوفایی این استعداد نیاز به محیط، اولیا و معلم کاربلد دارد، وقتی دانش آموز در کلاسی باشد که آن کلاس موجب افزایش انگیزه و اعتماد به نفس او شود، علاوه بر اینکه دانش آموز با اشتیاق در آن کلاس حاضر می شود، مطالب را نیز بهتر و بیشتر یاد می گیرد، ایجاد چنین فضایی در کلاس های آنلاین و حضوری به مهارت های معلم بستگی دارد. دانش آموزان باید از کلاس های خشک و پراسترس دور نگه داشته شوند تا محیط یادگیری زمینه ی رشد و شکوفایی آن ها را فراهم سازد.

شما افزایش هوش عقلانی دانش آموزان را چگونه امکان پذیر کردید؟

با توجه به نظریه ی گاردنر ما چندین مدل هوش داریم که چند نوع از آن ها قابل سنجش با سوالات کتبی هستند. قسمتی از هوش ذاتی و بخشی از آن اکتسابی است، هر دانش آموز در هر سطح هوشی که باشد می تواند با یک سری تمرین ها و کسب مهارت های تفکر و روش حل سوالات، به بالاترین حد سطح هوشی خود برسد. در کنار تقویت هوش عقلانی باید روی هوش هیجانی دانش آموزان نیز کار شود. کار بر روی خودآگاهی، خود مدیریتی، خود انگیزشی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان باعث رشد آنها می شود.

چه توصیه ای در خصوص پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به خانواده ها دارید؟

خانواده ها بیشترین تاثیر را بر دانش آموزان خصوصا در سنین ابتدایی دارند، اولیای دانش آموز باید شرایط را به گونه ای برای فرزند خود محیا کنند که دانش آموز بتواند در ابعاد مختلف تحصیلی، فردی و اجتماعی رشد کند. پدر و مادر ها ها باید سعی کنند که بیشتر روی پیشرفت و یادگیری فرزندانشان وقت بگذارند.

تقویت و افزایش هوش عقلانی و هوش هیجانی دانش آموز علاوه بر آزمون تیزهوشان در موفقیت آن ها در ابعاد مختلف زندگی نیز تاثیر بسزایی دارد.

متاسفانه جای این دو مقوله ی هوش عقلانی و هوش هیجانی در مدارس ما خالی است و باید برای آن برنامه ریزی شود. قطعا دانش آموزان مهمترین سرمایه های انسانی آینده ی کشورمان هستند و خانواده ها و مدارس باید بیشتر روی دانش آموزان سرمایه گذاری کنند.

سخن پایانی

بدون شک دانش آموزان امروز، دانشمندان آینده هستند و رشد و پیشرفت الان آنها ثروت و سرمایه ما در آینده است.

رضاکاشانیان معلم متخصص و دلسوز در کلاس های خود در طی سه سال اخیر مسیر رشد و پیشرفت را برای بیش از هزار دانش آموز در سراسر کشور فراهم کرده است. و باید قدر دان زحمات چنین نخبه ای که هدفش رشد، پیشرفت و حال خوب دانش آموزان کشورمان است، باشیم.

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. خدایا شکرت که چنین استادی را ، سر راه فرزندم قرار دادی.
    استاد ان شالله همیشه خوش بدرخشید.
    شما لیاقت بهترین ها را دارید ، چون با سخاوت تمام به فرزندان ما آموزش می دهید.

  2. سلام استاد عزیز شما بی نظیر هستید.واز اینکه در آموزش بچه های ما کوشش میکنید بی نهایت سپاسگزاریم.

  3. مثل ایشون ناب و از هر لحاظ ماهر استاد فکر نکنم تو کل دنیا باشه ..تک و نمونه هم در اخلاق هم در تدریس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا