خبر ویژه

گروکشی کارنامه دانش آموزان برای دریافت شهریه/ آموزش و پرورش: ممنوع است

همزمان با پایان یافتن امتحانات پایان سال دانش آموزان در مدارس کشور و آغاز فصل صدور و تحویل کارنامه آنها، به صورت جسته گریخته گزارش هایی منتشر می شود که حکایت از گروکشی کارنامه دانش آموزان برای دریافت شهریه است.

مدرسه آنلاین-  برخی مدارس کشور حالا که زمان تحویل کارنامه دانش آموزان به والدین آنها رسیده این موضوع را منوط به پرداخت شهریه توسط خانواده ها کرده اند؛ اقدامی که آموزش و پرورش همچون سال های گذشته آن را غیر قانونی اعلام کرده است.

بر اساس بررسی ها و گزارش های رسیده به مدرسه آنلاین- برخی مدارس به ویژه در شهر تهران در ازای دریافت مبالغ مختلف کارنامه دانش آموزان را تحویل خانواده ها می دهند.

به طور مثال والدین یکی از همین دانش آموزان به خبرنگار ما گفت که دختر من در پایه ششم تحصیل می کند و مدرسه دولتی او بخاطر تحویل کارنامه اش از ما مبلغ 100 هزار تومان شهریه دریافت کرد.

در شبکه های اجتماعی نیز در این باره مطالبی منتشر می شود.

مثلا دانش آموزی در این باره نوشته است: چرا هیچ فکری برای شهریه ی مدارس نمی کنید؟ سال تحصیلی تموم شدنو ما هنوز کارنامه ای دریافت نکردیم به خاطر عدم پرداخت شهریه. شهریه ای که واسه هیچی می خوان ازمون بگیرین. دقیقا برای چیه ؟برای پول برق ؟یا گاز ؟یا اردو هایی که هر سال بهانه می شدن برای گرفتن شهریه های ملیونی؟

این صحبت ها و گلایه ها در حالی است که محمد حسین کفراشی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش  اخیراً در این باره به رسانه ها گفت: پرداخت هرگونه وجهی در قبال دریافت کارنامه چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی ممنوع است؛ بارها این موضوع را اعلام کردیم که با توجه به وضعیت کرونا و مشکلات اقتصادی درخواست وجه به طور اجباری و بدون رضایت خانواده‌ها ممنوع است.

بر این اساس باید در ادامه این صحبت تا چه حد خواهد توانست روند موجود را تغییر دهد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا