شعر و داستانکتابخانه

کتاب ساحره به کتابفروشی‌ها رسید

بررسی زندگی بسیاری از انسان‌های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده‌اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می‌شود تا به معرفی کتاب‌های برتر به ویژه تازه‌های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «ساحره» اثر دیوید گئورگ دراگمان در حوزۀ رمان تاریخی-تخیّلی منتشر شده است. این کتاب را ابوالفضل الله‌دادی ترجمه کرده و نشر فرهنگ نشر نو در 479 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «رومانی تازه از چنگ دیکتاتور رها شده است. شبح چائوشسکوی ساقط شده همچنان بر فراز رومانی سرگردان است. دختری نوجوان نظاره‌گر خاکستر آتشی است که مدفن پرتره‌های شکوهمند سابق بوده و اکنون بر زندگی شهروندانی نشسته که دیرگاهی در برابر آن عکس‌ها دست‌بسته و حیرت‌زده مانده بوده‌اند. رازهایی که از پس سال‌ها سلطه حکومت ترور و وحشت افشا می‌شود، بر روند وقایع آینده نیز تأثیر می‌گذارد. زخم‌های آن دوران چندان دیرپاست که شماری از شهروندان گاه چاره را در حرکات عجیب و غریب همچون سحر و جادو و چله‌نشینی می‌بینند. زخم‌های مادام‌العمری که نسل‌ها نسل جهان و روان و حتی عادی‌ترین لحظات زندگانی را مختل می‌کند، گرچه تجربۀ رهایی به این همه می‌ارزد.»

گیورگی دراگومان نویسنده و مترجم ادبی مجارستانی است که در ترانسیلوانیا، رومانی به دنیا آمد. شناخته شده‌ترین اثر او، شاه سفید حداقل به 28 زبان ترجمه شده است. وی برای نوشته هایش جوایز ادبی مختلفی از جمله جایزۀ سندور برودی (2003) دریافت کرده است.

اولین رمان او، Genesis Undone، در سال 2002 منتشر شد. او به دلیل کتاب دوم خود، پادشاه سفید، که نقدهای بسیار مطلوبی از بسیاری از روزنامه‌های تأثیرگذار مانند نیویورک تایمز دریافت کرد، به شهرت رسید. این مجموعه‌ای از داستان‌هایی است که به‌هم پیوسته توسط پسری ۱۱ ساله روایت می‌شود که منتظر است تا پدرش از زندان با انگیزه‌های سیاسی آزاد شود.

رمان «ساحره» را می‌توانید از نشر نو تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا