علمی هنریکتابخانه

کتاب تجلّی معنی در فکر و سخن روانه ی بازار نشر شد

بررسی زندگی بسیاری از انسان‌های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده‌اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می‌شود تا به معرفی کتاب‌های برتر به ویژه تازه‌های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «تجلّی معنی در فکر و سخن» اثر غلامحسین ابراهیمی دینانی در حوزۀ فلسفه منتشر شده است. این کتاب را نشرنور اشراق در ۴44 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «معنی همواره در تجلیات خود به ظهور می‌رسد و تنها با جلوه‌های گوناگون آن می‌توان روبرو شد.معنی بیش از هر چیز دیگر در فکر و سخن جلوه‌گر می‌گردد و در جایی که فکر و سخن نباشد مسئله معنی، مطرح نمی‌گردد.انسان بدون معنی حتی یک لحظه نمی‌تواند زندگی کند.»

غلامحسین ابراهیمی دینانی فیلسوف ایرانی است. عمده شهرت وی به علت پژوهش در حکمت اشراق و سهروردی و احیای آن در سال‌های اخیر است. وی با برّرسی تمامی آثار و نوشته‌های شیخ شهاب‌الدّین سهروردی تاکنون چندین کتاب مهم در رابطه با فلسفه و افکار این فیلسوف ایرانی نگاشته‌است. هم‌اکنون استاد بازنشستۀ گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی به تدریس فلسفه اشتغال دارد. او در سال ۱۳۸۴ با کتاب دفتر عقل و آیت عشق، در سال ۱۳۸۵ با کتاب درخشش ابن رشد در حکمت مشّاء ودر سال ۱۳۸۹ با کتاب فلسفه و ساحت سخن برنده جایزۀ کتاب سال شد.

کتاب «تجلّی معنی: در فکر و سخن» را می‌توانید از اینجا تهیّه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا