بهداشت و درمانمامان بابا

چه کار کنیم ناخن‌هایمان زود بلند شود و نشکند

داشتن ناخن‌های مقاوم و زیبا با رشدی سریع از عوامل زیبایی دست به شمار می‌رود که خیلی از خانم‌ها به دنبال آن هستند.

مدرسه آنلاین – رویکردهای دراز مدت برای سلامتی ناخن از بدن برای حفظ ناخن و اطراف پوست سالم است، و ناخن ها را قادر می سازد که بلندتر و قوی تر شوند. خوردن غذاهای سالم و اجتناب از رژیم های غذایی کم پروتئین باعث رشد بهتر ناخن ها می شود، چرا که دریافت مقدار زیادی از پروتئین تضمین می کند که ناخن های شما رشد بهتری داشته باشند.

در این مطلب با چند روش خانگی مؤثر برای افزایش سرعت رشد ناخن‌ها آشنا می‌شوید.

داشتن رژیم غذایی متعادل و استاندارد

اولین گام برای رشد بهتر و سریع‌تر ناخن‌ها، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و استاندارد است که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. رژیم غذایی سالم مستقیما همه ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری برای رشد ناخن‌ها را به بدن می‌رساند.

مهم‌ترین ترکیبات ضروری برای رشد ناخن‌ها عبارتند از زینک، بیوتین، فولات و پروتئین. برای دریافت این ویتامین‌ها و داشتن یک رژیم غذایی سالم‌تر باید انواع میوه‌های تازه و سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های سالم را در برنامه غذایی روزانه داشته باشید.

مصرف مکمل بیوتین

مطالعات محدودی تا به امروز نشان داده‌اند که مکمل بیوتین به رشد سالم‌تر و بهتر ناخن‌ها کمک می‌کند. بنابراین مصرف مکمل بیوتین تحت نظر پزشک و برای مدت‌زمان مشخص و محدود می‌تواند به افزایش سرعت رشد ناخن‌ها کمک کند. البته تاکید می‌کنیم که مصرف مکمل بیوتین باید تحت نظر پزشک و با تجویز پزشکان شروع شود.

اگر با وجود پیگیری همه این راهکارهای گفته‌شده همچنان با مشکل خاصی در وضعیت ناخن‌ها مواجه بودید، بهتر است هرچه سریع‌تر برای بررسی موضوع به متخصصان پوست‌ومو مراجعه کنید. گاهی اوقات، تغییرات در ناخن‌ها می‌توانند نشان‌دهنده مشکلات یا بیماری‌های خاصی باشند که نیاز به درمان‌های مناسب و مشخصی دارند.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت و رشد سریع ناخن می باشد، روغن زیتون حاوی ویتامین E می باشد که ناخن های شما را تقویت کرده و آن ها را مرطوب نگه می دارد. علاوه بر این گردش خون را بهبود بخشیده و ناخن های آسیب دیده را ترمیم می کند.

روغن زیتون را گرم کنید و قبل از رفتن به رختخواب آن را به ناخن ها بمالید، به آرامی به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید.

در روشی دیگر ناخن های خود را به مدت 15 تا 30 دقیقه در روغن زیتون گرم فرو کنید تا رشد ناخن را تقویت کند.

از این روش ها هر روز استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای داشتن ناخن های سالم و زیبا مفید است. روغن نارگیل حاوی مواد مغذی مهمی است که برای حفظ رطوبت، تقویت و همچنین درمان عفونت های کوتیکول و قارچ ناخن مفید می باشد.

شب ها قبل از خواب ناخن ها و دست ها را با روغن نارگیل ماساژ دهید.

در روشی دیگر 1/4 فنجان روغن نارگیل ارگانیک، 1/4 فنجان عسل و 4 قطره اسانس رزماری را با هم ترکیب کنید، و حدوو 20 ثانیه گرم کنید و سپس ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه در آن بگذارید.

این روش ها را هر شب تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

 روغن بادام تلخ و شیرین

روغن بادام در دو نوع تلخ و شیرین یکی از روش های خانگی برای تقویت ناخن به صورت طبیعی مفید می باشد. روغن بادام یک منبع غنی از ویتامین E است که علاوه بر رطوبت رسانی به ناخن ها از ترک خوردن و خشک شدن آن ها جلوگیری می کند.

مقداری روغن بادام را بر روی دست بریزید و آن را بر روی ناخن ها و دست ماساژ دهید و بگذارید تا روغن به خوبی جذب شود.

این روش را برای دو هفته هر روز تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

 وازلین

وازلین می تواند باعث تقویت ناخن های دست و پا شده و ناخن های شما را سفت و محکم کند.

دست ها را با آب و صابون بشویید مقداری وازلین را بر روی ناخن ها و کل دست ماساژ دهید، بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند و سپس با آب و صابون بشویید.

جوش شیرین

جوش شیرین می تواند ناخن ها را سفت و محکم کند.

یک قاشق جوش شیرین را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و ناخن ها را چند دقیقه در این محلول قرار دهید سپس ناخن ها را خشک کرده و با کرم مرطوب کننده آن ها را ماساژ دهید.

حنا

حنا می تواند باعث تقویت و رشد ناخن ها شود.

مقداری پودر حنا را در آب خیس کنید و بگذارید یک روز بماند، با استفاده از چوب پنبه حنا را بر روی ناخن ها بمالید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه بماند سپس بشویید و بر روی ناخن ها کرم مرطوب کننده بمالید.

ممکن است حنا با تغییر رنگ ناخن ها شود اما باعث تقویت و رسد سریع ناخن ها هم می شود.

 شیر

شیر به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به تقویت و رشد سریع ناخن کمک کند.

مقداری شیر را گرم کنید و ناخن ها را برای 10 دقیقه در آن فرو کنید سپس با آب گرم بشویید این کار رنگ ناخن ها را روشن تر کرده و آن ها را تقویت می کند.

رشد ناخن با آبلیمو و نمک

استفاده از نمک و آبلیمو یک روش سنتی در تقویت و رشد سریع ناخن هاست. برای این کار کافیست یک کاسه آب گرم آماده کرده چند قاشق غذاخوری نمک و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید. سپس چند قطره آب لیمو به داخل محلول خانگی رشد ناخن بریزید. ناخن ها را 10-15 دقیقه داخل این داروی خانگی قرار دهید.

رشد ناخن با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به دلیل داشتن بیوتین موجب رشد فوق العاده ناخن می شود بدین منظور ، می توانید یک ظرف مناسب تهیه کرده و نصف فنجان آب گوجه را درون آن بریزید. سپس ، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و ناخن ها را 10 دقیقه داخل آن بگذارید. این یک درمان خانگی موفق برای رشد سریع ناخن هاست.

رشد سریع ناخن با خمیر دندان

یکی از راهکار های فوق العاده موثر برای رشد سریع ناخن های دست و پا استفاده از خمیر دندان است. برای این کار خمیر دندان را 1 الی دو دقیقه روی ناخن توسط مسواک قدیمی یا گوش پاک کن تمیز بمالید. 10 دقیقه صبر کرده سپس با آب گرم بشویید.

از سفت کننده های ناخن استفاده کنید.

نرمی ناخن ، عامل مهمی در پوسته پوسته شدن یا شکستن ناخن هاست. طوری که افراد دارای ناخن های نرم به دلیل انتظار پی در پی برای رشد مجدد ناخن ها از بلند کردن آنها صرف نظر می کنند. متخصصان ؛ استفاده از سفت کننده های طبیعی را از راهکار های رشد سریع ناخن می دانند.

البته استفاده بلند مدت آنها ممکن است نتیجه معکوس دهد و باعث ضعیف‌تر شدن ناخن‌ها و مستعد شکستن آن‌ها ‌شود. روغن زیتون به عنوان بهترین سفت کننده طبیعی برای رشد سریع و تقویت ناخن شناخته شده است.

مادۀ معدنی «روی» 

مصرف مواد غذایی و مکمل های دارای روی به رشد سریع ناخن ها و تقویت آنها کمک می کند. روی در موادی همچون : سبزیجات دارای ریشه خوردنی ، آجیل و عدس ، جو دوسر ، گوشت گوساله ، زرده تخم مرغ ، بادام هندی ، نان ، تخم کدو ، گوشت ماهی و.. یافت می شود. «روی» بهترین ماده معدنی تقویت کننده ناخن می باشد.

 مصرف اسیدهای چرب امگا 3 

مصرف اسید های امگا 3 در درمان خانگی رشد ناخن ها موثر است. زیرا باز جذب مواد غذایی در سلول های ایجاد کننده ناخن را افزایش می دهند که باعث تقویت و رشد سریعتر ناخن ها می شوند. ناخن های سالم ، قوی و سخت را با مصرف ماهی ، روغن کبد ماهی، خاویار، تخم کتان، گردو، تخم چیا و دانه سویا بدست آورید.

ناخن‌های خود را در یک جهت سوهان بزنید

هنگامی که به ناخن‌هایتان سوهان می‌کشید، این کار را تنها در یک جهت انجام دهید. این یک روش خانگی تقویت ناخن پا و دست است که با به کار بردن آن، شما کمترین آسیب را به ناخن خود می‌زنید و در نتیجه از شکستن آن جلوگیری می‌کنید.

ناخن‌هایتان را حسابی مرطوب نگه دارید

پس از شستن دست‌ها، حتماً با یک لوسیون دست، ناخن‌ها و کنار آنها را ماساژ دهید. بهترین روغن برای تقویت ناخن می‌تواند روغن زیتون باشد. دست‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در روغن خیس کنید تا خشکی ناخن‌ها بهبود یابد. این روش خانگی تقویت ناخن به جوان‌شدن دست‌هایتان هم کمک می‌کند.

از لاک پاک‌کن قوی صنعتی اجتناب کنید

لاک پاک‌کن‌های قوی، به ویژه آنهایی که حاوی استون هستند، ناخن‌ها، کوتیکول‌ها و نوک انگشتان شما را خشک می‌کنند و آنها را مستعد شکستگی می‌کند. پس به عنوان یک روش خانگی تقویت ناخن، یک پاک‌کننده غیر استونی غنی شده با پروتئین را امتحان کنید و به طور کلی تا جایی که ممکن است از لاک پاک کن استفاده نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا